El MWC és un congrés on, principalment, es compra i es ven tecnologia, com la gran majoria de trobades empresarials de l’estil. Ara bé, dins de la voràgine de reunions entre directius, enguany la Mobile World Capital ha decidit apostar per un nou format, el Talent Arena. Aquest nou espai ha estat ideat com un “lloc on posar-te a prova com a professional del sector digital” on els professionals del sector, aquells que estan darrere de tota la tecnologia que es pot veure al MWC, poden “fer networking, demostrar tot el teu potencial i impulsar la teva carrera” entrant amb contacte amb les principals empreses internacionals que estan desenvolupament projectes innovadors a Barcelona com Zurich, HP o Bayer entre moltes altres.
De fet, el director de desenvolupament corporatiu i responsable de talent digital de la Mobile World Capital Barcelona, Jordi Arrufí, explica que per primera vegada s’ha decidit apostar pels professionals i destinar un espai per a les persones del sector i no tant a la tecnologia que han desenvolupat. En aquest sentit, Arrufí explica que dins del Talent Arena conflueixen els tres espais principals al voltant del talent digital com són les persones, les empreses, tant aquelles que s’han acostat en aquest estand per incorporar treballadors a les seves files com aquelles que han explicat els seus projectes a tots els interessats, i, per últim, els centres de formació de talent presents a Catalunya.

A més, Arrufí recorda que ara fa deu anys MWC va decidir créixer a través de l’enorme potencial de les start-ups creant el Four Years From Now (4YFN) i un cop consolidat aquest espai per a les empreses i projectes emergents ara s’ha decidit apostar pel talent. De fet, el directiu de la MWCapital opina que apostar per iniciatives com el Talent Arena podria suposar el nou vector de creixement del congrés mundial de la tecnologia mòbil.
Un ring de boxa al mig del MWC
Una de les coses que més especial ha fet al Talent Arena ha estat el factor sorpresa. I és que no és gens habitual pensar que un ring de boxa pot estar en un congrés empresarial com el MWC. Un espai central dins de l’estand des d’on s’han pogut fer entrevistes a emprenedors i donar les instruccions de la primera hackató sobre Open Gateway, una iniciativa del sector TelCo liderada per la mateixa GSMA que transforma les xarxes de telecomunicacions en plataformes developer-ready. L’objectiu dels 12 equips que han participat en aquest procés ha estat crear casos d’ús pràctics que permetin als participants explorar el potencial de les dades de l’Open Gateway.