MónEconomia
Les quatre noves tecnologies que revolucionaran les vacances d’estiu

Les vacances d’estiu són un dels moments més esperats de l’any. A l’estat espanyol, el turisme és un dels sectors que més aporta a l’economia i cada temporada d’estiu tornen a marcar xifres rècord. El 2023 l’arribada de 85,3 milions de turistes va situar el territori com el segon més visitat de tot el món, segons les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE). El turisme i la despesa en les estades van aconseguir màxims històrics i van deixar enrere el devastador efecte de la pandèmia i les males xifres del 2020. Ara bé, la situació encara no ha arribat al seu pic més alt, segons la companyia tecnològica Softtek, un major creixement és possible amb la integració de les noves tecnologies.

“La intel·ligència artificial obre un futur prometedor per al turisme, on el viatger podrà gaudir d’experiències úniques, personalitzades i memorables”, explica en un comunicat Softtek. Aquesta i altres tecnologies innovadores no només milloraran l’experiència dels usuaris, segons la companyia, sinó que també augmentaran la productivitat del territori i faran créixer l’aportació del turisme a l’economia. Rafael Conde, Business Development, Strategy & Innovation director de Softtek EMEA, explica que “en els pròxims anys, les experiències dels viatgers es redefiniran per complet gràcies a la tecnologia. Aquestes últimes innovacions obren una infinitat de possibilitats per a millorar la gestió del sector hoteler”. Així doncs, des de la companyia analitzen quines tecnologies poden ajudar al sector turístic i com poden millorar l’experiència dels clients, però també contribuir a la reducció de l’impacte mediambiental del turisme.

Intel·ligència artificial: la IA optimitza la gestió del temps en el destí per als turistes, suggereix rutes eficients, evita cues i agilitza processos com la facturació en hotels o la reserva de restaurants. A més, ha guanyat terreny en tasques com el check-in, ja que el registre es pot automatitzar i la tecnologia pot identificar al client, verificar la seva reserva i atorgar-li la seva clau sense que hagi de passar per la recepció. Tot i això, encara hi ha un següent pas que es pot fer amb la IA, que encara milloraria més l’experiència del client. La intel·ligència artificial generativa permet crear simulacions per al personal de l’hotel i pot analitzar comentaris per a identificar patrons de comportament. Amb ella, els hotels podran crear i visualitzar dissenys interiors personalitzats per a habitacions i àrees comunes, adaptant-los a les preferències i tendències i gustos actuals, per exemple.

Automatització robòtica de processos (RPA): Robots que facin la feina tediosa dels hotels. Aquesta també és una nova tecnologia que podria marcar un abans i un després en la reducció de costos de les empreses. Tal com diu l’empresa, els clients podran dedicar menys temps a tràmits i centrar-se a gaudir d’una experiència memorable. “En proporcionar una atenció hiperpersonalitzada, els hotels podran adaptar el seu servei a les demandes i preferències dels usuaris”, anuncia Sofftek.

Un robot preparant fideus xinesos / EP
Un robot preparant fideus xinesos / EP

Bots i Machine Learning: Gràcies a aquesta tecnologia, els viatgers poden obtenir informació d’una manera gairebé instantània, ja que els assistents virtuals resolen els dubtes al moment. A més, en utilitzar algorismes de ML, els hotels poden analitzar les preferències i comportaments passats dels clients per realitzar recomanacions personalitzades sobre habitacions o serveis addicionals. “Aquests models poden predir la demanda i ajustar els preus en temps real per a maximitzar ocupació i ingressos”, explica la companyia, que afegeix que gràcies a aquesta tecnologia “els recintes seran capaços d’optimitzar la gestió de l’inventari de subministraments i productes, de manera que hi hagi suficients recursos disponibles sense excés d’estoc”.

Realitat Augmentada (RA) i Realitat Virtual (VR): “Tenen el potencial de transformar d’una manera significativa la interacció entre clients i hotels”, argumenta l’empresa tecnològica. D’aquesta manera, la Realitat Augmentada superposa elements digitals sobre el món real i crea una experiència interactiva. Un exemple d’ús real d’aquesta tecnologia seria la possibilitat dels usuaris de poder accedir a informació d’interès només escanejant certs objectes dins d’un recinte hoteler. La Realitat Virtual, en canvi, crea entorns 3D completament simulats i permet que els usuaris experimentin llocs i situacions immersives. Per exemple, poden realitzar un recorregut virtual abans de reservar a l’hotel, la qual cosa pot augmentar l’índex de satisfacció.

Més notícies
Notícia: Pimec convida Puigdemont als seus premis anuals el 25 de juny
Comparteix
La celebració dels tradicionals premis pimes es preveu per al pròxim 25 de juny, amb l'amnistia implementada i el president a l'exili ja al país
Notícia: La manca d’oferta d’habitatge esborra els efectes de la baixada de tipus
Comparteix
Els buits al mercat i les previsions a llarg termini de la banca limitaran el respir per a les persones endeutades que hauria d'acompanyar els moviments de Frankfurt
Notícia: Les immobiliàries barcelonines fallen els llogaters per la manca d’oferta
Comparteix
La poca professionalització del sector crea insatisfacció entre els inquilins que prefereixen gestionar els seus contractes sense intermediaris
Notícia: El preu del dièsel frega mínims del juliol del 2023
Comparteix
El dièsel suma el setè descens consecutiu

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa