MónEconomia
Nova inversió milionària en IA malgrat la patacada de les borses
  • CA

El refredament del sector de la intel·ligència artificial durant el dilluns negre de les principals borses del planeta no ha servit per limitar la inversió en aquesta tecnologia. Només dues setmanes després del terrabastall, de fet, s’ha consumat una de les grans inversions de l’any entre tecnològiques. El fabricant de semiconductors AMD, especialitzat en processadors i memòries gràfiques, entre altres aparells essencials per a l’automatització de sistemes, ha anunciat l’adquisició de la també estatunidenca ZT Systems, un important player a l’ecosistema de la computació en el núvol. L’objectiu de l’operació, asseguren, és donar un impuls als centres de dades de la multinacional de Santa Clara, essencials per al desenvolupament de la IA. D’aquesta manera, AMD colla el líder del mercat, Nvidia, que fins a la caiguda de fa dos dilluns s’havia establert còmodament entre les marques més valuoses del món.

Segons ha informat AMD, la compra s’ha repartit entre efectiu i accions, amb un valor total de 4.900 milions de dòlars, poc més de 4.400 milions d’euros. Un cop l’adquisició passi els exàmens dels reguladors de mercats i competència, la integració serà completa -fet que s’espera per a finals del 2025- El conseller delegat de ZT Systems, Frank Zhang, entrarà a la jerarquia d’AMD com a líder de fabricació del grup AMD Data center Solutions; mentre que el president de la firma adquirida, Doug Huang, s’encarregarà de la branca de disseny, així com l’habilitació de clients; dues oficines que responen directament davant el vicepresident executiu de la multinacional, Forrest Norrod.

Una imatge de la línia de targetes gràfices Geforce RTX de Nvidia / EP
Una imatge de la línia de targetes gràfices Geforce RTX de Nvidia / EP

“La darrera d’una sèrie d’inversions”

El moviment d’AMD demostra que la intel·ligència artificial ha esdevingut una veritable carrera armamentística entre els principals players del sector tecnològic. Tal com confirma la mateixa direcció, la compra de ZT Systems és només la darrera -i més copiosa- instància d’inversions per part del grup en els diferents factors que acompanyen l’adveniment de la IA. EN els darrers 12 mesos, la inversió orgànica en I+D s’ha elevat per sobre dels 1.000 milions d’euros, dedicats a “expandir l’ecosistema IA” i adaptar el programari a les noves capacitats i necessitats del mercat. “La nostra adquisició de ZT Systems és el següent pas en l’estratègia d’IA a llarg termini”, declara la presidenta i consellera delegada d’AMD, Lisa Su. La integració de la nova firma de l’orgànica permetrà, assegura “implementar ràpidament a escala en els clients empresarials i al núvol” les noves solucions que prepara el departament de recerca.

Més notícies
Notícia: Els rumors d’estabilitat alimenten una “reducció atípica” del preu del carburant
Comparteix
Omplir el dipòsit durant el mes d'agost és gairebé tres euros més barat en comparació al mateix període del 2023
Notícia: El deute públic espanyol trenca rècords i supera els 1,62 bilions
Comparteix
El conjunt de les administracions deu 25.000 milions d'euros més al juny respecte del maig, amb l'Estat al capdavant
Notícia: Catalunya rep 2,2 milions de viatgers internacionals al juliol
Comparteix
El 19,9% dels viatgers van triar Catalunya per a les vacances d'estiu, només per darrere de les Illes Balears
Notícia: Les exportacions catalanes cauen un 10,3% al juny després de dos mesos de creixement
Comparteix
El descens tan pronunciat al juny s'explica per la caiguda en vendes a l'estranger de tots els sectors excepte del de productes energètics i matèries primeres

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa