La “guerra de preus” al sector del vehicle elèctric continua el seu curs, amb la Xina en clara posició capdavantera. La firma asiàtica Saic MG ha anunciat aquest dimarts que obre les comandes per a l’MG3 Hybrid +, el seu primer model de cotxe de motor mixt autorrecarregable –sense endolls–. El nou producte, la versió híbrida d’un MG3 que ja s’estableix a les llistes dels més venuts d’Europa, aspira, segons la companyia, a esdevenir “la referència en el segment B”, els SUV utilitaris; en competència directa amb Toyota, que ha liderat tradicionalment aquesta branca de l’automòbil.
Si bé MG porta a Europa algunes de les tecnologies punteres de la Xina al sector de l’automòbil elèctric i híbrid –avenços que, segons diverses veus del sector, se situen a anys llum de la capacitat d’algunes escuderies comunitàries– el veritable trencament respecte del mercat és el preu. Es tracta del primer híbrid que trenca a la baixa la barrera dels 20.000 euros, un dels veritables esculls per a la penetració de la mobilitat alternativa al parc mòbil europeu. Amb un cost en el seu model base de 19.990 euros sense comptar bonificacions o promocions, MG arrossega els preus d’una indústria que ja fa mesos que tensa l’operativa de les empreses tradicionals.
“Noves referències”
Les aportacions tècniques del nou Hybrid + al sector, segons exposa la companyia, faciliten que esdevingui una “nova referència” al seu segment. El motor permet fins a cinc modes de conducció segons l’ús del motor, que compta amb una potència equivalent als 195 cavalls. Amb una bateria “d’alta capacitat” i un consum en versió híbrida de 4,4 litres el kilòmetre. El disseny del nou model confirma les apreciacions de diversos referents empresarials, que lloen la capacitat xinesa per “construir des de zero” un cotxe electrificat. Amb aquest nou producte, MG se situa en clara competència amb les grans marques del sector, tant entre els electrificats com a la combustió tradicional, on ja lluita per les primeres posicions del mercat.