MónEconomia
L’e-Mobility Experience aterra al Circuit de Catalunya amb grans perspectives

La segona edició de la fira e-Mobility Experience ha aterrat aquest cap de setmana al Circuit de Catalunya amb molt bones perspectives. El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha confiat que amb els anys es converteixi en la “fira de mobilitat sostenible més important del sud d’Europa”. Durant dos dies, els visitants poder provar els cotxes elèctrics de les grans marques del sector, com Telsa o Cupra, en un espai inigualable com les pistes del circuit de Montmeló. Enguany, els organitzadors esperen superar les 4.000 proves i els més de 15.000 assistents de l’any passat.

El primer matí amb les pistes del circuit obertes s’han pogut veure llargues cues davant dels 37 expositors que participen de la fira. Centenars de persones han esperat des de primera hora del matí per poder pujar en un vehicle elèctric i recórrer els entorns del Circuit de Catalunya i, en alguns casos, circular pel paviment i tot. Aquesta proposta d’experiència és el que ha atret Juan Manuel i la seva família, que ja tenen un vehicle sostenible, però que han volgut aprofitar el dia per veure el circuit on corren pilots com Fernando Alonso o Carlos Sainz. “Som fans de l’F1 i, com corren per aquest circuit, volíem provar l’experiència”, expliquen.

El vehicle és un dels grans protagonistes de l’e-Mobility Experience 2022 / ACN

Molt camí per recórrer en la mobilitat sostenible

L’e-Mobility Experience intenta conscienciar de la necessitat d’adoptar una mobilitat sostenible com una eina més per lluita contra el canvi climàtica. I ho fa des del vessant pràctic: deixar conduir vehicles elèctrics perquè els potencials clients perdin la por i els provin. Des de RomaCar Ford, una de les empreses expositores, reconeixen que encara queda molt camí per recórrer, ja que només el 3% o el 4% de les seves vendes són de cotxes 100% elèctrics. La companyia assegura que la gamma de cotxes elèctrics que tenen és força desconeguda per al gran públic i confia que esdeveniments com els d’aquest cap de setmana ajudarà a difondre el missatge.

Les preguntes més habituals que es fan a la fira són sobre l’autonomia del vehicle, quants diners costa o com es carrega, segons expliquen els comercials de les marques. El preu cada vegada és “més competitiu”, diuen des de Ford, però, en canvi, encara falta desplegar una bona xarxa de punts de càrrega, ja que ara mateix són insuficients si es volen recórrer grans distàncies.  

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa