El sector turístic afronta amb optimisme aquesta Setmana Santa, que serà la primera que es podrà comparar amb les del 2019, any anterior a la pandèmia. El president de l’Associació Corporativa d’Agències Especialitzades (ACAVe), Jordi Martí, assegura que un 70% de les agències facturaran un 10% o més que l’any passat. “Les perspectives són realment bones”, assenyala Martí en unes declaracions a l’ACN, que recorda que la Setmana Santa del 2022 ja es va viure una “explosió de demanda”. Les xifres apunten que durant la Setmana Santa a Barcelona predominarà el turisme domèstic i europeu que passarà entre tres i quatre dies a la ciutat. També s’espera l’arribada de visitants procedents del Regne Unit, Alemanya, Itàlia i França.
El CEO de Sercotel, Josep Rodríguez, pronostica una campanya “molt bona” amb ocupacions que fregaran el ple en els hotels de Barcelona, xifres en línia a les estimacions del Gremi d’Hotels, que estima una ocupació del 87% d’ocupació. Segons Rodríguez, a la capital catalana la proporció de turistes internacionals és de 80% davant el 20% espanyol mentre que en els hotels de la cadena al conjunt de l’Estat la balança es reequilibra amb un 50%-50%.
El turisme internacional serà un dels que més augmentarà aquesta Setmana Santa. Segons el president d’ACAVe, els principals mercats emissors seran els tradicionals com Alemanya i Gran Bretanya mentre que el nord-americà “està agafant molta força”. “Tenim la gran pregunta de qui substituirà el mercat rus en els llocs n’eren forts, però en general no hi ha massa preocupació”, constata Jordi Martí. El CEO de Sercotel certifica també el retorn del turista dels Estats Units i situa aquest estiu com el de la seva plena recuperació. Per altra banda, hi ha l’asiàtic, que es comença a veure a la ciutat a diferència de fa uns mesos.
Els augments de preus no frenen els turistes
La inflació ha estat una de les preocupacions que més ha sacsejat el sector terciari. De fet, l’augment de preus ha arribat a fer que els treballadors del sector del turisme es plantegessin tenir menys oportunitats d’omplir les reserves. El president d’ACAVe assegura que les agències de viatges no estan notant que els clients es continguin en la contractació de viatges per l’augment de preus. Martí admet que és “un efecte una mica inexplicable” i que tot i les xifres macroeconòmiques “preocupants” els viatgers no deixen de prioritzar el lleure i les vacances i que com a màxim en redueixen la durada.
Des del Gremi d’Hotels, també es transmeten bones sensacions de cara a la Setmana Santa. Segons explica el director general del Gremi d’Hotels, Manel Casals, la previsió d’ocupació és del 87%, una mica superior al tancament de l’any passat. “És una bona notícia perquè és reafirmar la recuperació turística de Barcelona i que seguim sent una marca reconeguda i competitiva a escala internacional”, celebra. A la cadena Sercotel, els preus han pujat un 20% per Setmana Santa amb relació al període equivalent del 2019 i entre un 25% i un 30% si es compara amb l’any passat, segons detalla el CEO de la companyia. Es tracta, calcula, d’increments que es produiran en dies amb pic de demanda al llarg de tot l’any, però la mitjana de tot el 2023 estarà més estabilitzat entre el 12% i el 15%.