El president de la Cambra de Barcelona, Josep Santacreu, ha apostat per l’electrificació de les infraestructures a tots els nivells, assegurant que, per exemple, li “sembla una barbaritat” que avui dia al Port de Barcelona els creuers no estiguin connectats a la xarxa elèctrica. De fet, el president de la corporació barcelonina considera que el problema no és que els creuers estiguin al Port de Barcelona, sinó que no tinguin les infraestructures necessàries per a consumir energia renovable. Santacreu ha fet aquestes declaracions en un col·loqui sobre l’emergència climàtica organitzat pel Pla Estratègic Metropolità de Barcelona, juntament amb la regidora de Barcelona Janet Sanz.
Cal recordar que el Port de Barcelona preveu que l’electricitat arribi al moll Adossat de cara al 2026, mitjançant la construcció de set conductes subterranis que el connectaran amb la molla de l’Energia, la licitació de la qual es va aprovar al maig.

L’aeroport ha de ser més sostenible
Santacreu també s’ha tornat a posicionar sobre la situació actual de l’aeroport assegurant que el que li agradaria “que Barcelona tingui l’aeroport més sostenible del món”, al mateix temps que ha demanat que tots els agents implicat donin suport als nous plantejaments d’aviació amb combustibles poc contaminants.
Per la seva part, Sanz ha comentat que “no pot ser que aquests creuers i avions continuïn consumint combustibles fòssils com si res” i ha reclamat una reflexió sobre el model econòmic. En aquesta línia, ha demanat un equilibri entre el creixement i el decreixement i la prosperitat i el benestar social: “Clar que hem de poder continuar viatjant, però diferent”.
Deures als empresaris
Per altra banda, Santacreu també ha assegurat que és imprescindible que les empreses i les administracions comencin a mesurar els seus nivells d’emissió gasos contaminants per a poder-los reduir: “Hi ha gent que es mor perquè no abordem el tema del canvi climàtic” ha sentenciat. Sanz, per la seva part, ha assegurat que les empreses no estan en contra de la reducció de les emissions, sinó que demanen seguretat jurídica i una planificació.