Les grans rebaixes ‘online’ que les grans cadenes faran pel Black Friday amaguen una pujada mitjana del 3%, segons ha anunciat aquest dimecres l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). Concretament, l’entitat ha assegurat que aquesta conclusió arriba després d’analitzar els preus en 63 webs de productes d’electrònica i electrodomèstics. A més l’OCU, ha assenyalat que la quantitat de productes que anuncien correctament la rebaixa respecte a un preu original és mínim, ja que no arriba a l’1% i solen amagar pujades de preus.

En el seu informe, l’organització de consumidors ha alertat que en el 99% dels casos, les rebaixes que s’ofereixen en els productes no són tals. Així, el descompte mitjà del 23% anunciat suposa en realitat una pujada mitjana del 3% respecte al preu mínim dels dies previs, arribant en alguns casos al 9% d’increment, com succeeix a Amazon, asseguren.

Incompliment de la normativa

L’OCU també ha explicat que aquesta mala pràctica és possible gràcies al reiterat incompliment de l’actual normativa de comerç. En concret de l’article 20.1 de la Llei 7/1996 d’Ordenació del Comerç Minorista, recentment modificada per a adaptar-la a l’última Directiva Europea, que estableix que “sempre que s’ofereixin articles amb reducció de preu, haurà de figurar amb claredat el preu anterior al costat del preu reduït. S’entendrà per preu anterior el menor que hagués estat aplicat en els trenta dies precedents”.

D’aquesta manera, l’OCU denuncia al nou Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 que els comerços ‘en línia’ analitzats calculen el descompte sobre la base del preu anterior que més els convingui, no el més barat en els últims trenta dies, incomplint així la normativa vigent. Així, urgeix a prendre mitjanes que acabin amb aquesta pràctica enganyosa i, arribat el cas, sancioni “exemplarment” als comerços afectats.

A més, l’estudi de preus revela que cap dels més de 18.000 preus recollits el 20 de novembre era inferior al mínim aconseguit en els trenta dies anteriors. Encara més, en un de cada tres casos el preu era superior, amb una pujada mitjana del 14% o fins i tot major, com en les webs de Balay, Amazon, LG, Carrefour, MediaMarkt, El Corte Inglés i PC Componentes.

Més notícies
Notícia: Altman guanya la partida a la junta i torna a dirigir OpenAI
Comparteix
El CEO acomiadat recupera la seva posició enmig d'un intens rebuig a la seva sortida per part de plantilla i inversors
Notícia: La burocràcia fa perdre a Catalunya la partida de les renovables
Comparteix
Un informe elaborat per l'Institut Ostrom juntament amb l'alemanya fundació Friedrich Naumann alerta que el ritme d'instal·lació d'energies verdes al país s'ha de multiplicar per 17 per arribar als objectius
Notícia: Brussel·les reclama a Espanya “un pla creïble” per reduir el dèficit
Comparteix
L'executiu europeu també ha exigit al govern espanyol que “actualitzi” el seu pla de pressupostos
Notícia: Catalunya augmenta un 10% el volum de start-ups deeptech
Comparteix
Aquestes start-ups generen un total de 2.340 llocs de treball a Catalunya

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa