Un terç de les famílies tenen previst gastar entre 100 i 200 euros aquest Nadal en joguines, un altre 24% té previst gastar-ne entre 50 i 100, i un 17% pensen deixar-se’n més de 300, segons l’estudi sobre Compra de Joguines a Espanya 2024 elaborat per Aldi. Són xifres si fa no fa similars a les de l’any passat, remarca el supermercat en l’informe: quatre de cada deu cases té previst invertir quantitats similars a les de l’any passat, si bé es preveu un increment lleuger en el 16% dels casos, quatre punts més que l’any passat. Per contra, les famílies que preveuen gastar menys diners en joguines cau nou punts, situant-se en el 21% de les cases.
L’estudi conclou que la majoria de famílies es fixen més en l’adequació de les joguines que en el preu. En aquesta línia, l’informe remarca que la pujada de preus ha baixat de la primera a la tercera preocupació de les famílies. Malgrat tot, vuit de cada deu continuen remarcant que el preu és “bastant o molt important” a l’hora de decidir-se per una cosa o altra.

L’altra dada remarcable de l’informe és que les famílies són i seran bastant matineres a l’hora de fer la compra de Nadal. Sis de cada deu cases opten per comprar els regals un mes abans per “evitar preus més alts, assegurar-ne la disponibilitat i evitar les presses d’última hora”. El 50% de les famílies està al dia de les últimes novetats perquè revisa els fulletons publicitaries i el 30% perquè passegen per les botigues de forma habitual. I un remarcable 32% assegura haver fet cues llargues per aconseguir la joguina que han anat a buscar.
Els regals més buscats per aquest Nadal
Més enllà de l’informe, aquests dies també apareixen rànquings de les joguines més buscades. La Nancy torna a estar de moda gràcia a la cantant Aitana Ocaña, i la Cookeez Makery, un forn màgic que fabrica un peluix, també encapçala llistes. I alhora triomfen joguines que s’han fet virals a les xarxes, sobretot a TikTok.