La campanya de rebaixes d’hivern comença aquest diumenge 7 de gener i, de moment, està marcada per diferents opinions. Per part seva, la directora de Pimec Comerç, Pilar Mínguez, ha explicat a l’ACN que, en una enquesta interna de la patronal un 59% ha manifestat dubtes sobre com anirà la campanya. Aquesta xifra l’ha augmentat al·legant que “les famílies cada cop tenen menys poder adquisitiu” i les compres que fan són “més planificades”. Davant d’això, Mínguez ha destacat que cal esperar veure quina és “l’evolució del consum d’aquests dies”.
Diferents són les expectatives a Cometria i Barcelona Oberta, que preveuen mantenir les vendes de l’any passat. En aquest sentit, diversos establiments turístics de Barcelona esperen la tornada del client asiàtic, la qual cosa s’hauria de traduir amb compres. Per part seva, el president de Comertia, David Sánchez, preveu que les vendes siguin similars a les de l’any passat, però alhora ha avisat que la facturació s’enfilarà aproximadament un 5% per la pujada dels costos. “Un augment de la facturació però amb les mateixes unitats venudes. Per això, hi ha el temor que l’increment dels preus faci que el consum s’alenteixi”, ha assenyalat Sánchez. D’altra banda, el Barcelona Oberta, Joaquim de Toca, també preveu uns resultats similars als de l’any passat. Tot i això, ha indicat considera que el calendari d’enguany no afavorirà aquestes promocions.
Acumulació d’estoc
Pel que fa als sectors, es preveu que el de la moda concentri els majors descomptes. Tanmateix, els comerciants confien vendre l’estoc de roba d’hivern que han acumulat per les altes temperatures. En aquest sentit, Mínguez ha dit que això “s’aprofitarà per fer grans descomptes” i, per part seva, Sánchez ha afegit que és un guany per al comerç i per al client, “perquè el material ja està comprat i es ven a uns preus més competitius”.