MónEconomia
El popular refresc que no trobaràs a un supermercat pel conflicte de preus

Carrefour no continuarà venent Pepsi als seus supermercats dins de l’estat espanyol. D’aquesta manera, la companyia estendrà a Espanya la decisió de no tenir els productes de la multinacional estatunidenca PepsiCo, que compta amb marques com Pepsi, Lay’s, Alvalle o 7Up, entre altres, després d’afirmar que aquesta marca ha augmentat de manera “inacceptable” els seus preus. La mesura adoptada per la cadena de supermercats afecta a més de 9.000 botigues en els quatre països en els quals s’adoptarà aquesta mesura.

“A partir del dijous, els prestatges dels productes PepsiCo a les botigues Carrefour de França, Itàlia, Espanya i Bèlgica estaran proveïts de cartells que indicaran que la botiga deixarà de vendre aquestes marques a causa d’augments de preus inacceptables”, ha assegurat un portaveu de la cadena de distribució a Reuters. Així doncs, els supermercats no només deixaran de vendre els productes sinó que deixaran clar a la seva clientela -a través de cartells explicatius- que és una qüestió de preu: “Ja no venem aquesta marca a causa dels augments inacceptables dels preus”, han assegurat des de la companyia. Tot i això, Carrefour no ha deixat clar si retiraran els productes que encara tenen, o bé deixaran de vendre’ls un cop s’acabin les existències.

Imatge de la beguda Pepsi, de la marca PepsiCo / EP
Imatge de la beguda Pepsi, de la marca PepsiCo / EP

Tres revisions de preus a l’alça

PepsiCo ja va advertir el mes d’octubre passat que tenia previstos increments “modestos” dels preus enguany en els seus productes, entre els quals figuren els refrescos Pepsi, Lipton, 7up, els gaspatxos Alvalle, els snacks de Lay’s, Cheetos i Doritos i els cereals Quàquer. Tot i això, la marca de supermercats ha assegurat que no són precisament modestes aquestes pujades i, per tant, se surten del que la marca està disposada a vendre en els seus establiments. PepsiCo ha revisat a l’alça fins a tres vegades les seves previsions d’ingressos el 2023 i tot gràcies a les pujades de preus, ja que no han afectat la demanda dels seus productes. És per això que ara Carrefour prohibeix la venda en els seus supermercats, perquè per a ells els augments de preu no estan justificats.

Més notícies
Notícia: Catalunya és el territori amb més constitució d’empreses de l’Estat el 2023
Comparteix
Segons l'empresa d'anàlisi de dades Experian, s'han creat 20.747 noves companyies i hi ha hagut 9.109 dissolucions
Notícia: La inflació a l’eurozona puja al 2,9% per l’encariment dels aliments
Comparteix
Aquesta és la taxa més alta a la zona euro des de l'octubre passat
Notícia: Els joves independitzats viuen en llars amb rendes un 15% més baixes
Comparteix
La joventut pateix un 5,4% més que la resta de la població per arribar a final de mes
Notícia: Els aeroports espanyols batran rècords per Reis tot i la vaga a Iberia
Comparteix
Aena gestionarà 15.224 vols el cap de setmana, un 9,3% més que abans de la pandèmia

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa