Carrefour no continuarà venent Pepsi als seus supermercats dins de l’estat espanyol. D’aquesta manera, la companyia estendrà a Espanya la decisió de no tenir els productes de la multinacional estatunidenca PepsiCo, que compta amb marques com Pepsi, Lay’s, Alvalle o 7Up, entre altres, després d’afirmar que aquesta marca ha augmentat de manera “inacceptable” els seus preus. La mesura adoptada per la cadena de supermercats afecta a més de 9.000 botigues en els quatre països en els quals s’adoptarà aquesta mesura.
“A partir del dijous, els prestatges dels productes PepsiCo a les botigues Carrefour de França, Itàlia, Espanya i Bèlgica estaran proveïts de cartells que indicaran que la botiga deixarà de vendre aquestes marques a causa d’augments de preus inacceptables”, ha assegurat un portaveu de la cadena de distribució a Reuters. Així doncs, els supermercats no només deixaran de vendre els productes sinó que deixaran clar a la seva clientela -a través de cartells explicatius- que és una qüestió de preu: “Ja no venem aquesta marca a causa dels augments inacceptables dels preus”, han assegurat des de la companyia. Tot i això, Carrefour no ha deixat clar si retiraran els productes que encara tenen, o bé deixaran de vendre’ls un cop s’acabin les existències.

Tres revisions de preus a l’alça
PepsiCo ja va advertir el mes d’octubre passat que tenia previstos increments “modestos” dels preus enguany en els seus productes, entre els quals figuren els refrescos Pepsi, Lipton, 7up, els gaspatxos Alvalle, els snacks de Lay’s, Cheetos i Doritos i els cereals Quàquer. Tot i això, la marca de supermercats ha assegurat que no són precisament modestes aquestes pujades i, per tant, se surten del que la marca està disposada a vendre en els seus establiments. PepsiCo ha revisat a l’alça fins a tres vegades les seves previsions d’ingressos el 2023 i tot gràcies a les pujades de preus, ja que no han afectat la demanda dels seus productes. És per això que ara Carrefour prohibeix la venda en els seus supermercats, perquè per a ells els augments de preu no estan justificats.