MónEconomia
L’oferta cau un 13% després de la regulació dels lloguers, segons Idealista

La regulació dels preus del lloguer hauria tingut un efecte directe en l’oferta. Així ho indica un estudi elaborat per Idealista, que conclou que el nombre de pisos oferits en el mercat català ha caigut un 13% des de l’aprovació de l’índex de referència dels preus.

Segons informa l’ACN, aquest informe precisa que la caiguda s’ha estès per les capitals de les quatre demarcacions catalanes: a Girona el nombre de pisos s’ha rebaixat un 21%, a Tarragona un 16%, a Barcelona un 14% i a Lleida un 9%. Ara bé, l’estudi d’Idealista també apunta que el control dels preus “no ha tingut efectes immediats” i concreta que al conjunt de Catalunya l’habitatge ha pujat de mitjana un 4,3%, sent Girona on més ho fa, un 6,4%, un 5% a Barcelona i un 0,4% a Tarragona. En canvi, a Lleida recula un 0,8%.

Si ens fixem en els preus dels pisos de lloguer, aquestes darreres dades apunten que a la capital catalana s’han incrementat un 4,6% i que han caigut un 2,8% a Lleida i un 1% a Tarragona, mentre que a Girona es mantenen estables. Pel que fa a l’oferta, l’anàlisi de la immobiliària detalla que la regulació ha fet disminuir un 14% l’oferta a la demarcació de Barcelona respecte d’abans de la seva entrada en vigor, un 10% a Tarragona, un 7% a Girona i a Lleida un 5%.

Uns resultats que podrien ser esbiaixats

Els resultats d’aquest estudi, però, no es poden prendre com una ciència exacta. Des d’Idealista puntualitzen que per fer l’informe ha examinat “mètriques setmanals específiques” en comptes de trimestrals que utilitza regularment per poder fer una previsió de l’impacte de la llei. Això implica que l’estudi és un càlcul aproximat que “s’haurà de confirmar” per les successives anàlisis que es publicaran cada tres mesos, ja que aquestes dades poden resultar esbiaixades tenint en compte “la menor estabilitat que pot suposar utilitzar períodes tan curts de temps com a mostra”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: fat boy a abril 15, 2024 | 16:05
    fat boy abril 15, 2024 | 16:05
    Q.e.d. Quod erat demonstrandum.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa