Les rebaixes d’estiu són un dels moments de l’any en què més gent entra a les botigues a deixar-se la paga doble en roba, sabates i complements. Aquesta mentalitat capitalista s’ajunta amb la creença que mentre el producte sigui barat és més necessari. És per això, que un cop es passa l’eufòria del moment i les rebaixes s’acaben, la gent torna a les botigues a tornar bona part d’allò que han adquirit sense pensar. La temptació de fer compres innecessàries o que no s’ajusten a la seva talla, color o qualitat desitjat, ja que a les rebaixes no hi ha tant de material per triar, es tradueix en un alt nombre de devolucions. Segons Rever, la start-up que revoluciona les devolucions en eCommerce convertint-les en processos més sostenibles, ràpids i senzills, gairebé la meitat de les compres realitzades en el sector moda durant les rebaixes de l’any passat van ser retornades.
En concret, l’estudi de la companyia assegura que el 46% de les compres es van retornar, un 42% més respecte a la resta de l’any. És per això que la companyia s’especialitza a intentar buscar la manera més eficaç i senzilla perquè les devolucions no suposin un problema en la logística de les marques, sobretot durant les rebaixes. “La nostra plataforma és especialment rellevant en aquestes èpoques de l’any en què el percentatge de les devolucions és tan elevat”, expliquen en un comunicat Oriol Hernández Fajula i Màrius Montmany, fundadors de Rever.
De normal el sector de la roba és el que més devolucions rep després de les rebaixes, també perquè és el més accessible per tota la població. Tot i això, no és el sector que aquest any més devolucions ha registrat. El calçat ha estat el guanyador d’aquesta competició, amb un 53% de compres retornades, enfront del 38% que presenta en l’època pre-rebaixes. Els productes de moda, en canvi, han caigut en devolucions en comparació en les èpoques sense rebaixes. Han passat del 32% al 46%. D’altra banda, les ulleres de sol i els productes d’eyewear també han aconseguit quedar-se en els cistells de la compra tot i el fi de les rebaixes. D’aquest sector el 25% del comprat ha estat retornat a les botigues, enfront del 34% que es torna la resta de l’any.

L’impacte de la situació en el planeta
Les devolucions no només afecten negativament el planeta, sinó que es converteixen en un mal de cap per les botigues, que han de gestionar tot el producte retornar i tornar-lo a col·locar perquè sigui comprat per una altra persona. Tal com confirma la companyia, aquesta situació, a més de tenir un gran impacte mediambiental, comporta importants costos associats a la gestió de la logística inversa per a les marques. Davant aquest context, Rever, aconsegueix disminuir en un 20% el cost total de les operacions relacionades amb les devolucions i a la meitat gràcies a les estratègies de retenció amb targetes regal, canvis, etc.
De fet, moltes companyies ja utilitzen aquesta empresa per intentar gestionar de manera més eficaç les seves devolucions. En concret, el mateix estudi explica que marques com Misako, Hoff i Twojeys ja confien en la plataforma per a disminuir aquests impactes. “A Rever oferim un producte integral per als eCommerce, integrant la logística i panell de control amb el seguiment de totes les devolucions, millorant així l’experiència d’usuari i oferint diverses opcions de compensació com a canvis o codis promocionals, que ajuden a disminuir les devolucions”, conclouen Hernández i Montmany, els fundadors de Rever.