Fins a un 12%. Això és el que van caure les matriculacions al març a Catalunya en comparació a l’any passat. La caiguda ha situat les matriculacions en les 9.454 unitats, tal com han informat les patronals, Anfac i Faconauto. Aquestes assenyalen la davallada de matriculacions a ‘l’efecte Setmana Santa’ (l’any 2023 les matriculacions van caure al mes d’abril).
D’aquestes 9.454 unitats, 3.634 eren de gasolina, una xifra que representa un 24,75% menys que el mateix mes de l’any 2023, 566 eren dièsel (un 37,39% menys) i 5.254 vehicles elèctrics, híbrids endollables i propulsats per hidrogen o GNL (un 4,89% més). Aquesta davallada també s’ha notat a l’Estat espanyol on les vendes de turismes i tot terrenys al març han caigut un 4,7% situant-se en les 94.840 unitats, fet que suposa el primer descens des del mes de desembre de l’any 2022 i després de 14 mesos consecutius a l’alça.

El director de comunicació d’Anfac, Félix García, assenyala que han d’esperar a l’abril per veure si hi ha una recuperació, però el que preocupa al sector és “la caiguda de més del 27% de les compres de les empreses” tot i que “encara ens preocupen més les vendes de vehicles electrificats. Sumant elèctrics i híbrids endollables la quota al març només va ser del 10,3%”. García també ha explicat que el sector està lluny d’aconseguir els objectius de descarbonització.
El director de comunicació de Faconauto, Raúl Morales, lamenta que “estem en un mercat pràcticament estancat, que creix menys del 5% en el que portem d’exercici” i que “confirma les pitjors previsions pel que fa a la matriculació de vehicles electrificats que, lluny d’avançar, retrocedeix”.
Les matriculacions cauen un 4,1% durant el primer trimestre a Catalunya
A Catalunya s’han matriculat un total de 27.682 vehicles des de l’inici del 2024, uns números que representen un 4,1% menys que el primer trimestre del 2023.