MónEconomia
L’habitatge català va tancar el 2023 amb un augment de preus de quasi el 6%

Que el preu de l’habitatge a Catalunya creixi no sorprèn ja a ningú i el 2023 no va ser una excepció a Catalunya. Segons ha informat aquest dilluns el portal pisos.com, l’habitatge de segona mà català va registrar un preu mitjà de 2.726 euros per metre quadrat, el que suposa un augment del 5,85% respecte del desembre del 2022. Aquest augment es tradueix, també, en el fet que Catalunya sigui el quart territori més car de tot l’estat. Pel que fa al conjunt de tot l’estat, el preu de l’habitatge de segona mà a Espanya, el preu mitjà va marcar els 2.160 euros per metre quadrat per tancar l’any, que suposa un augment de quasi el 9% respecte del 2022.

Pel que fa a les quatre demarcacions catalanes, totes van registrar augments de preu al llarg de l’any. La demarcació més cara en tancar l’exercici a tornar a ser Barcelona, amb un preu mitjà de 3.090 €/m² i sent el quart territori més car de l’estat. Per contra, on més econòmic és comprar un habitatge de segona mà a Catalunya és Lleida (1.111 €/m²). Les capitals catalanes també van veure com els seus preus van augmentar al llarg del 2023, sent Barcelona, amb 4.725 euros per metre quadrat, la més cara del país. Tal com passa en les demarcacions, Lleida també repeteix com a capital més barata, amb un preu de 1.368 €/m².

Ferran Font, director d’Estudis de pisos.com, assegura que “molts opinen que hem tancat un any atípic” referint-se al fet que els preus no han seguit el compàs de les compravendes i les hipoteques, indicadors que han viscut caigudes molt profundes enguany. “Les dades de transmissions i préstecs per a la compra d’habitatge s’estan acomodant a un entorn de normalitat”, comenta el directiu, recordant que “venim d’anys de rècord i la pujada dels tipus i el desgast de l’estalvi no ajudaven a sostenir aquest escenari per molt més temps”.

Per al portaveu del portal immobiliari, “l’amenaça d’un daltabaix en els preus queda descartada” per a aquest 2024, ja que “la falta d’oferta contindrà els descensos”, encara que no descarta “un aterratge suau lluny de les zones més dinàmiques”. Encara que des d’Europa semblen haver deixat els tipus estancats de moment, Font adverteix que “el finançament ara és més car, però això no retindrà a la demanda mentre es compleixin els criteris de concessió i la quota s’ajusti a una capacitat d’endeutament raonable”. El que serà més complicat serà trobar producte, “perquè l’activitat promotora està sent molt cautelosa amb els seus projectes” i la rehabilitació encara no cala com a fórmula per a “tenir una segona mà més atractiva i competitiva”.

Sitges, el municipi més car del país

El municipi català més car a tancament del 2023 va ser Sitges amb un preu mitjà de 4.984 €/m², mentre que Balaguer va ser el més barat del país amb un preu de només 533 €/m². Pel que fa als percentatges, la Seu d’Urgell amb un augment del 42,03%) va registrar el l’augment més acusat de tot Catalunya, mentre que Almacelles (-20,13%) va ser el municipi català on més va retrocedir el preu de l’habitatge.

Pel que fa als districtes de Barcelona, els majors increments es van donar Gràcia (11,20%), Sant Andreu (10,10%) i l’Eixample (9,34%). Només a Nou Barris (-2,30%) va caure el el preu en aquest 2023. Pel que fa al preu absolut, Sarrià-Sant Gervasi (6.212 €/m²), l’Eixample (6.153 €/m²) i les Corts (5.399 €/m²) van ser els districtes més cars de la capital catalana, mentre que els més barats van ser Nou Barris (2.641 €/m²), Horta-Guinardó (3.488 €/m²) i Sant Andreu (3.551 €/m²).

Més notícies
Notícia: Els sindicats amenacen amb més vagues al ‘handling’ per “l’immobilisme” d’Iberia
Comparteix
L'aerolínia insisteix que la vaga no és la solució al conflicte pel servei de 'handling'
Notícia: Un cafè per tres hores: el teletreball xoca amb el negoci dels bars tradicionals
Comparteix
La capital catalana és una de les preferides per treballar en remot de l'estat espanyol, però també del món
Notícia: El seguiment de la vaga a Iberia supera el 20% el diumenge
Comparteix
La companyia constata un lleuger augment de la participació a les aturades però assegura que els props de 400 vols operats durant el dia han transcorregut "amb normalitat"
Notícia: Una empresa catalana aplicarà la IA a la salut laboral al Regne Unit
Comparteix
Top Health Tech, part del grup Top Doctors, guanya una licitació del govern britànic per desenvolupar un portal especialitzat amb una inversió de 115.000 euros

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa