L’empresa de delivery catalana Glovo obre nous horitzons. Aquest dijous ha anunciat que ja està disponible una nova funcionalitat a la seva aplicació en la qual es permet rebre roba a domicili en 30 minuts. Aquest nou anunci suposa una nova revolució per al sector després de canviar per complet el de l’enviament de menjar a domicili i provocar que s’hagués de crear la coneguda com a llei raider, donada la precarització dels treballadors autònoms treballen per a ells.
La companyia fundada per Òscar Pierre, i comprada per Delivery Hero posteriorment, assegura que compta ja amb més de 40 signatures de primer nivell en aquesta nova funcionalitat –Glovo Fashion-. L’operativa és exactament la mateixa que en la resta d’opcions, és a dir que els usuaris disposaran d’una categoria específica dins de l’app amb les diferents botigues. Una vegada feta la selecció de les peces i accessoris que vulguin, ho rebran a casa “en una mitjana de 30 minuts”. Per a la primera fase d’aquesta nova funcionalitat Glovo disposa d’acords amb marques com Valentina Garí, Aristocrazy, Apodemia, Tipi Tent, Singularu, SILBON, Etam, Pompeii Brand, Apodemia, Naïve, Ramsos, Sohhan, Ferran de Càrcer, MUJI, Lonbali, Sophie & Lucie, Mr Boho o White&One. En definitiva, a partir d’ara hi haurà riders esperant no només a les sortides del McDonalds sinó també a la sortida de les botigues de roba de Barcelona i Madrid.
Acomiadaments massius i pèrdues per iniciar el 2023
A tot això cal recordar que els resultats de Glovo l’any 2022 no van ser precisament bons. En el primer any sota el control de Delivery Hero, l’empresa catalana va registrar unes pèrdues de 304 milions d’euros. Segons va detallar el grup, durant el 2022 la companyia “es va afrontar a molts reptes” i ja va augurar que esperava assolir un benefici brut positiu durant el 2023. Tot i aquestes esperances, de moment les perspectives encara són de reducció de pèrdues, i no pas d’aconseguir beneficis per primer cop des que va néixer.
A més de tornar a registrar pèrdues, Glovo també va començar el 2023 anunciant que acomiadaria fins a 250 treballadors -140 dels quals a Barcelona-, que equival al 6,5% de la plantilla. La companyia justifica aquests acomiadaments assegurant que des del 2015 ha crescut a doble o fins i tot triple la seva plantilla i assegura que això ha creat “ineficiències” en les seves operacions, que han intentat “corregir” durant el 2022, a causa de la inestabilitat de la situació econòmica mundial, però en no poder-ho fer han hagut de fer un ERO.
Glovo va justificar l’ERO presentat a Catalunya per la “situació econòmica i l’evolució registrada en els últims mesos” i per la desacceleració de les taxes de creixement anuals. Malgrat aquestes dades, Pierre, reiterava en el seu comunicat la previsió d’assolir un resultat econòmic positiu, durant aquest mateix any, per primera vegada des de la fundació de l’empresa catalana ara fa 8 anys.