MónEconomia
Fira de Barcelona acull l’Alimentaria & Hostelco més internacional
  • CA

Barcelona torna a ser, dos anys després, la capital de la innovació alimentària. Entre el 18 i el 21 de març, el recinte Gran Via de Fira de Barcelona acollirà Alimentaria & Hostelco, amb les últimes novetats en alimentació, begudes i equipament per a l’hostaleria.

L’exposició global d’Alimentaria & Hostelco serà enguany una de les més  extenses de la seva història. El recinte barceloní acollirà 3.200 empreses de totes les baules de la indústria alimentària i hostalera, prop de 470 catalanes. En total, 900 expositors seran firmes internacionals. Com ja s’ha pogut observar als grans congressos celebrats a Fira durant els primers mesos del 2024, el retorn d’expositors i compradors asiàtics serà una de les claus d’aquesta edició; amb la Xina i Hong Kong com a grans protagonistes; si bé les empreses italianes i turques també hi tindran una important presència. 

Productes prèmium a la passada edició d'Alimentaria / Fira de Barcelona
Productes prèmium a la passada edició d’Alimentaria / Fira de Barcelona

Pel que fa als visitants, s’esperen fins a 100.000 professionals, un 25 % internacionals. A més, el saló, amb el suport d’ICEX, convida més de 2.200 grans importadors i responsables de compres de 80 mercats diferents. L’Amèrica del Nord, la Xina, el Regne Unit i Corea del Sud són alguns dels països prioritaris, tot i que també hi haurà una àmplia presència europea i de països clau de l’Amèrica Llatina.

Amb tot, el certamen ocuparà la totalitat del recinte Gran Via, fins a 100.000 metres quadrats, en la seva munió de propostes especialitzades. Sectors estratègics com la carn (Intercarn) o els làctics (Interlact) comptaran amb les seves pròpies àrees expositives; així com els aperitius (Snacks, Biscuits & Confectionery), l’alimentació en conserva (Expoconser) o el foodservice (Restaurama). Als clàssics s’hi afegirà enguany una potent nova oferta expositiva dedicada a “atendre les demandes del mercat”. Així, els productes gourmet o l’alimentació orgànica–mitjançant els espais Fine Foods i Organic Foods– s’exposaran de forma específica; així com els productes de forn i pastisseria, a la zona Coffee, Bakery & Pastry.

Alimentaria Trends també oferirà les darreres propostes en aliments Plant Based i alternatives veganes; així com altres tendències, com són els productes Halal, els lliures d’al·lèrgens o les functional foods. L’objectiu del saló és presentar als congressistes “una oferta d’alta qualitat i transversalitat, amb una destacada representació del sector carni i de la restauració”. A l’activitat dins Alimentaria s’hi afegeix Hostelco, dedicat a l’equipament per a professionals de la restauració i l’hostaleria. Les sinergies amb la resta d’aportacions al foodservice –Restaurama i Coffee, Bakery & Pastry– l’elevaran a “esdeveniment europeu de referència dirigit al canal Horeca”.

L'entrada a l'edició 2022 d'Alimentaria & Hostelco / Fira de Barcelona
L’entrada a l’edició 2022 d’Alimentaria & Hostelco / Fira de Barcelona

Programa de luxe

Més enllà de la part expositiva, Alimentaria & Hostelco tindrà un extens programa amb més de  350 ponències, debats i showcookings i més de 700 experts en tendències, innovació i gastronomia. L’objectiu és analitzar els principals reptes i desafiaments que té per davant” una indústria que consta entre les més rellevants en termes d’aportació al PIB català. Hi participaran, entre altres, el xef Ferran Adrià, l’expert en alimentació i salut pública Walter Willet (Harvard) o l’influencer i nutricionista Carlos Ríos. També mostraran les seves últimes creacions xefs com Joan Roca, Quique Dacosta, Oriol Castro o Elena Arzak i pastissers i baristes com Oriol Balaguer, Daniel Jordà o Enric Badia; així com les campiones del món de latte art Carmen Clemente i Manuela Fensore. 

Des de l’organització del congrés, Alimentaria Exhibitions –una societat de Fira de Barcelona– destaquen el “màxim interès” dels continguts que s’oferiran al recinte firal per als assistents. Segons el director general, Joan Antoni Valls, Alimentaria & Hostelco es proposa com “una cita per aprendre, compartir, viure i descobrir els grans reptes del sector”. El mateix directiu destaca el “caràcter únic i diferencial” de les propostes del saló amb “una amplíssima oferta transversal per a la indústria de l’alimentació i begudes del canal Horeca”. Arran d’aquesta aposta, assegura Valls, Alimentaria “torna a comptar amb el suport unànime de les empreses i associacions espanyoles més rellevants”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa