MónEconomia
Els fabricants de vehicles van incrementar la facturació un 11% el 2023

Els fabricants de vehicles que formen part de l’associació Anfac van facturar 78.154 milions durant l’any passat, un 11% més que en el 2022. Els beneficis també van créixer un 35,6%, fins als 1.040 milions. Així ho reflecteixen les dades de l’Informe Anual d’Anfac del 2023. El director general de l’entitat, Javier López-Tafall, ha assegurat que la conjuntura ha estat la “més positiva” des de la pandèmia però sense arribar als nivells “idonis”, els del 2019.

A banda, es van registrar 949.359 matriculacions de turismes i una producció de 2,4 milions. Això suposa un nivell de matriculacions un 24% inferiors en el mercat dels turismes i una producció un 13% menor si es compara amb la del 2019. L’objectiu, ha explicat López-Tafall, és recuperar les xifres del 2019 i impulsar el mercat de turismes entre els 1,2 milions i 1,3 milions. “El 2023 va ser un any que es va recuperar mercat i producció amb nivells de recuperació que no havíem vist des d’aleshores, però no s’ha arribat a la situació idònia del 2019”, ha explicat. Això es deu als problemes estructurals, com la inflació i els alts costos dels materials. Tanmateix, no hi va haver problemes d’aprovisionament.

Cotxes xinesos / ACN
Cotxes en un concessionari / ACN

La descarbonització, un compromís de la indústria automobilística

L’any també va estar marcat per una pressió reguladora “molt potent” per seguir avançant cap a la descarbonització. Pel que fa a aquest aspecte, López-Tafall ha celebrat que la indústria espanyola “va seguir donant mostres de compromís” cap a aquesta transformació i ha insistit en la necessitat de mantenir el sector de l’automoció espanyol com el segon més important d’Europa i el vuitè del món.

L’any passat la facturació es va incrementar un 11%, fins als 78.154 milions d’euros, mentre que la inversió ho va fer en un 40,1%, fins als 2.395 milions d’euros i el resultat net un 35,6%, fins als 1.040 milions. Pel que fa a la recaptació fiscal, es va situar en els 39.554 milions, un 0,86% anual més. En canvi, l’ocupació va baixar fins als 58.414 treballadors, un 6,3%, si bé López-Tafall ha dit que no es pot fer una comparació estricta perquè ha variat el perímetre de dades entre un any i l’altre.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa