MónEconomia
Cada persona es gastarà 727 euros de mitjana per la campanya de Nadal

La campanya de Nadal, i les rebaixes posteriors, són una de les etapes de l’any on la població més gasta. En guany, tot i l’any marcat pel creixement dels preus, les previsions de KPMG i Appinio són que cada ciutadà de l’estat es gasti una mitjana de 727 euros entre el novembre i el gener. Ara bé, l’estudi ‘Consum en el golden quarter 2023’, també apunta que enguany s’adquiriran menys articles a causa de l’elevada inflació.

A més, el 44% dels consumidors preveuen gastar més que l’any passat, especialment són les generacions més joves les que reconeixen que invertiran més. De fet, el 59% de la Generació Z, mentre que un 35% invertirà una quantitat similar a la de l’any passat i només un 21% preveu gastar menys. D’aquesta manera, els homes seran els que gastin més en aquest període de l’any amb un pressupost de 793 euros, enfront de les dones (680 euros), sent els compradors d’entre 45 i 54 anys els que més gastin amb 810 euros enfront dels més joves que seran els que menys inverteixin amb 597 euros. L’informe constata que la despesa més gran d’enguany està principalment motivat per la pujada de preus (49%), les ganes de gaudir d’aquesta època de l’any (47%) i la cerca d’ofertes per a estalviar en el futur (37%).

Moda i restauració, els sectors amb més despesa

Respecte a les categories on els consumidors van fer una major despesa, la moda, amb el 71%, serà la que concentra major intenció de compra per part dels espanyols, seguit per la restauració (59%), la indulgència (55%) i la cura personal (39%). L’enquesta confirma que el Black Friday s’ha convertit ja en la principal data dels consumidors per a fer les seves compres, aprofitant els descomptes de les marques, seguida pels dies previs a Nadal (51%) i les rebaixes de gener (57%).

Les promocions i el preu continuaran sent clau en aquest tram de l’any, ja que la cerca d’ofertes és la principal resposta dels consumidors davant la inflació. De fet, més de la meitat dels consumidors espera més ofertes i descomptes en aquest tram de l’any, perquè les buscarà per a accedir a una millor compra perquè el consumidor actual és més reflexiu i caut i té clar què vol comprar i cerca el millor moment per a fer-ho.

Auge dels crèdits al consum

En el context econòmic actual, l’informe apunta que el consumidor mitjà arriba a aquesta època de l’any, en ple procés de recuperar el poder adquisitiu perdut, via salaris, però amb un major estalvi i amb un ajust en les seves despeses. En aquest escenari, apunten que un de cada cinc dels espanyols té previst sol·licitar crèdits de consum i finançament per a poder fer les seves compres durant aquesta campanya.

D’altra banda, l’informe constata que els espanyols aposten per continuar viatjant i sortir a menjar o sopar fora amb els seus amics o companys. Així, la meitat dels consumidors té previst fer viatges d’oci, principalment de curta durada, mentre que un 62% assegura que té previst tres o més menjats/sopars grupals en aquest tram de l’any.

Més notícies
Notícia: Nova York suspèn la negociació d’accions de WeWork entre rumors de fallida
Comparteix
Durant el segon trimestre la companyia va registrar unes pèrdues de 349 milions de dòlars
Notícia: Espanya “va malament i tard” en la implantació d’energies renovables
Comparteix
El sector energètic alerta que l'infraestructura de l'Estat està encara lluny dels objectius del PNIEC per al 2030
Notícia: Aquests són els catalans més rics del 2023
Comparteix
Les 30 majors fortunes catalanes acumulen una fortuna total de 26.102 milions d'euros
Notícia: Foment titlla d'”artifici estadístic” la reforma laboral: “no ha canviat res”
Comparteix
Un informe elaborat per Randstad Research per a la patronal catalana critica els "artificis estadístics" d'una de les mesures estrella de l'executiu espanyol

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa