Pull&Bear (Inditex) i Uniqlo han alertat als consumidors de possibles webs fraudulentes durant la present campanya de rebaixes, després que la Policia Nacional bloquegés aquesta setmana diverses pàgines falses el disseny de les quals imitava els portals de populars marques de roba amb l’objectiu d’estafar a les víctimes convidant-les a comprar productes amb grans descomptes. En concret, la marca de moda japonesa Uniqlo assegura en la portada del seu web que és “conscient” de l’existència de webs enganyoses, per la qual cosa no dubta a avisar al client que vagi amb compte amb aquestes pàgines falses i fraudulentes. Per part seva, Pull&Bear també ha alertat als seus clients de possibles fraus en línia i en el seu web explica com evitar estafes en comprar per Internet.
L’organització criminal darrere de les pàgines web utilitzava les tècniques del phising i el spoofing, és a dir, oferien a través d’aquestes webs fraudulentes productes a un preu molt inferior al seu valor de mercat. Una vegada les víctimes efectuaven el pagament, la comanda mai arribava als clients. Segons va comunicar la Policia, els estafadors replicaven la capçalera, logos i maquetació de les marques i promocionaven les pàgines web en xarxes socials com Facebook o Instagram.

Creix el frau sofisticat
Per a donar major credibilitat a la seva suposada activitat comercial, els estafadors utilitzaven certificats SSL, que xifren les dades introduïdes, i el protocol HTTPS, que mostra un cadenat en la barra de navegació que fins ara es considerava com a indicador de lloc web segur. Les forces de seguretat han assenyalat que aquest tipus de pàgines web proliferen en èpoques d’alta demanda comercial, com pot ser el Black Friday o Nadal. Els agents aconsellen ser curosos amb les promocions que arriben per ‘email’ o xarxes socials, així com desconfiar dels descomptes “excessius”.