Els vehicles d’ocasió continuen sent un mercat important tant a Catalunya com a la resta de l’Estat. Aquesta tipologia de cotxes seminous -tenen menys de 15.000 quilòmetres i o bé només han tingut un propietari o bé s’han utilitzat com a part d’un tracte de lísing- van protagonitzar en el cas dels models més populars xifres superiors als 60.000 moviments durant l’any 2023 arreu del territori espanyol.

Aquestes són algunes de les dades que ha fet públiques aquest dilluns l’Associació Nacional de Venedors i Reparadors de Vehicles (Ganvam), que en el seu darrer informe indica que les vendes de turismes usats van créixer un 2,6% el 2023, fins a situar-se els 1,9 milions d’unitats. Entre aquests, el vehicle d’ocasió més venut l’any passat a tot l’Estat va ser el Volkswagen Golf amb 61.883 unitats i un 2,3% operacions menys que l’any anterior, seguit de ben a prop pel Seat Ibiza, amb 57.054 vehicles transaccionats, un 1,8% menys. El tercer en discòrdia en aquest particular rànquing és el Seat León, que amb 46.578 unitats va augmentar les seves vendes un 0,9% respecte a les xifres de l’exercici anterior.

El llistat sencer fins a completar el top 10 de models

Tancant les cinc primeres posicions de la llista dels vehicles d’ocasió més venuts trobem el Renault Megane, amb 43.051 unitats venudes, i el Ford Focus, que va assolir les 41.113 operacions. Ambdós models van registrar davallades en les vendes respecte a l’any 2022. Entre els deu primers també destaca el Renault Clio en sisena posició (40.462 operacions), el BMW Sèrie 3 en setena posició (37.752 unitats venudes i una caiguda del 7,4%) i l’Opel Corsa en vuitè lloc, amb 30.954 cotxes transaccionats i un 5,2% més de vendes. Completen el llistat l’Opel Astra, amb 30.954 unitats venudes, i l’Audi A3, amb 30.023 unitats venudes en el conjunt del 2023.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa