Quasi la meitat dels compradors anticiparan les seves compres nadalenques que anticiparà les compres per aprofitar els descomptes del Black Friday i estalviar-se diners. Així ho assegura l’últim estudi de l’Associació d’Empreses de Fabricants i Distribuïdors a través d’AecocShoperview sobre les despeses per Nadal. L’informe també apunta que el 21,6% dels compradors té previst gastar més aquest any que el Nadal passat i un 43,7% calcula que invertirà aproximadament el mateix. Així doncs, tot i l’augment de preus, quasi dues terceres parts dels consumidors preveuen gastar igual o més que l’any passat. Amb tot, el 55% buscarà productes d’alimentació més barats i el 46% inclourà més marques blanques a la cistella de la compra.
Les categories més beneficiades per aquest augment de les compres segons l’estudi seran l’alimentació a la llar i joguines i regals perquè experimentaran un augment de quasi un 7% el nombre de compradors que té previst incrementar la despesa aquest Nadal. Alhora, més del 32% afirma que buscarà productes especials per celebrar les festes i el 24,8% optarà per cuinar menys que altres anys i apostar per solucions de conveniència que a més a més li permetin quedar bé davant dels seus convidats.
El consumidor “vol controlar les seves despeses, però no està disposat a renunciar a gaudir de les festes nadalenques ni a canviar els seus hàbits de consum en aquesta època tan especial de l’any”, ha assegurat Marta Munné, responsable d’estudis d’AECOC Shopperview.
Les rebaixes amaguen una pujada de preus
Tot i això, fa setmanes que les organitzacions de consumidors alerten que en moltes ocasions els grans descomptes del Black Friday amaguen pujades de preus. Concretament, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ja va alertar que les rebaixes ‘online’ que les grans cadenes amaguen una pujada mitjana del 3%. L’entitat assegura que aquesta conclusió arriba després d’analitzar els preus en 63 webs de productes d’electrònics i electrodomèstics. A més assenyala que la quantitat de productes que anuncien correctament la rebaixa respecte a un preu original és mínim, ja que no arriba a l’1% i solen amagar pujades de preus.