MónEconomia
El comerç perd més de 700 milions en furts durant la campanya nadalenca

La campanya de Nadal és un moment de moltes aglomeracions en totes les grans ciutats de l’estat espanyol. De fet, els comerciants sempre gaudeixen de l’augment de les vendes durant les festes. Feta la llei, feta la trampa, però, perquè durant aquests dies també incrementen els delictes, sobretot els furts. Segons les dades del Baròmetre del Furt en la Distribució Comercial, impulsat per Checkpoint Systems, els comerços perden al voltant de 729 milions d’euros per furts durant la campanya de Nadal. Els productes més robats són perfums, vins, embotits i videojocs.

En concret, l’informe confirma que les dates nadalenques són les preferides per als lladres especialitzats en el furt, tant en supermercats com en botigues de moda i grans magatzems. Així, els mesos hivernals suposen un 32% del total dels furts que pateixen els comerços. Segons les dades de Checkpoint Systems, el 53% dels furts són escomesos per bandes organitzades que s’aprofiten d’aquestes dates per a maximitzar els seus beneficis. Una de les pràctiques més famoses és robar en botigues d’alt valor o de luxe per després revendre els productes en un mercat paral·lel. El valor de cada furt extern ascendeix a 144 euros de mitjana per acció, generant pèrdues milionàries als detallistes.

Imatge d'arxiu de l'interior d'una botiga de roba de Barcelona / ACN
Imatge d’arxiu de l’interior d’una botiga de roba de Barcelona / ACN

Els productes més furtats

Els productes més robats en supermercats i grans comerços en aquestes dates són principalment els perfums i maquillatge, seguit de vins i licors, embotits, videojocs i joguines i accessoris per a mòbils. Dins de la categoria d’alimentació destaca el furt de vins i licors. També destaca el furt dels embotits, un recurrent al llarg de tot l’any, però que és un dels plats estrella de Nadal. D’altra banda, els videojocs i accessoris per a mòbils també es colen en aquest llistat. L’àmplia demanda existent sobre la telefonia ha facilitat la seva venda a mercats secundaris.

Més notícies
Entrevista: Jaume Roures: “Si tots pensem el mateix, per què estic fora de Mediapro?”
Comparteix
ENTREVISTA amb el fundador i exCEO de la gran audiovisual catalana sobre la seva sortida de l'empresa, la guerra del futbol i el model de cinema i televisió a Catalunya
Notícia: El govern espanyol es convertirà en el nou màxim accionista de Telefónica
Comparteix
La SEPI assegura que aquesta compra es fa amb "vocació de permanència"
Notícia: Les hipoteques cauen un 11,4% a Catalunya a l’octubre
Comparteix
El preu mitjà del metre quadrat a Catalunya va situar-se en 1.964 euros a l'octubre
Notícia: Brussel·les renova el topall al preu del gas a 180 euros fins al 2025
Comparteix
L'ampliació també afecta les iniciatives de solidaritat energètica entre estats i d'impuls a les renovables

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Peio a desembre 20, 2023 | 17:31
    Peio desembre 20, 2023 | 17:31
    Amb tot els que tenen la paella pel mànec sempre guanyen, els furts ja se'ls cobren en l'import dels productes, dels que "adquirim" i paguem trinco-trinco, en aquests comerços que son víctimes de furts de perfums, vins, embotits, videojocs, accessoris per a cel·lulars etc

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa