MónEconomia
‘El comerç t’espera’, l’aposta per un comerç de proximitat
  • CA

El comerç de proximitat és una de les claus per fer sostenibles les compres dels ciutadans. Apostar per la botiga de sota de casa no és només una decisió que implica a l’individu sinó que genera una cadena d’accions que fugen de les pràctiques poc sostenibles a les que estem acostumats. Així doncs, fugir del consumisme ràpid no és només una proposta de valor per a tots aquells comerços que es guanyen la vida amb les seves vendes al detall, sinó que és l’oportunitat per fer un país més conscienciat en la salut del medi ambient. Per aquesta raó, la Generalitat de Catalunya a través de la Direcció General de Comerç i del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), del Departament d’Empresa i Treball, ha engegat una campanya institucional per promocionar el comerç urbà i reforçar els seus valors.

Sota el lema El comerç t’espera, la campanya fa valdre el model de comerç de proximitat. D’aquesta manera, la Generalitat busca arribar als ciutadans i demostrar-los que “anar a comprar no és només anar a comprar, és gaudir del sol a la cara, de creuar mirades pel carrer, d’enamorar-se perdudament d’un vestit o de passejar sense rumb pels nostres pobles i ciutats”. Tanmateix, l’espot de l’administració pública també busca incidir en el pensament col·lectiu i demostrar que anar a comprar pot equivaldre a passar temps de qualitat amb un mateix o en companyia. De fet, tal com anuncien, el comerç de proximitat esdevé part de la cultura del país i de les seves ciutats. La decisió de comprar al costat de casa o passejar pels carrers a la recerca de l’abric perfecte s’acaba convertint en una aposta per un model de ciutat sostenible i intel·ligent.

Una campanya que humanitza el comerç

El més important de tot, però, és la humanització darrere dels comerços, una iniciativa que es defineix en aquesta campanya, ja que mostra persones que compren, persones que venen, persones que viuen i que conviuen. “Es tracta una campanya analògica per comunicar una experiència analògica”, assegura l’administració pública. En altres paraules, el comerç de proximitat el fan les persones i comprar-hi és aconseguir crear un vincle amb el venedor, una atenció personalitzada.

Si bé és cert que el coneixement de les virtuts del comerç de proximitat no és cap secret, des de la Generalitat han volgut incidir de manera directa en la societat catalana. És per això que la campanya ve en diferents formats i amb suports de comunicació tant gràfics, audiovisuals, com digitals. La idea que hi ha darrere la diversitat de continguts de la campanya és intentar fer-la arribar a tothom. En el món digitalitzat en el qual vivim, moltes vegades és complicat parar-nos a apreciar l’analògic. Per aquest motiu El comerç t’espera és una campanya per reivindicar la relació entre persones, però sense oblidar que la tecnologia ha de ser un aliat i no una eina per afavorir l’aïllament.

Amb el suport de

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa