L’accident d’avió a Colòmbia, en què viatjava l’equip de futbol del Chapecoense, va deixar 76 morts. Però també 5 supervivents. Si bé en un accident aeri cap seient s’escapa de poder patir les conseqüències, l’anàlisi dels 4.400 accidents aeris registrats al món en els darrers 50 anys, segons la base de dades de sinistres aeris dels Estats Units demostra que alguns seients ofereixen alguna possibilitat de supervivència. Així ho indica un estudi de la universitat de Greenwich, que explica que per raons d’evacuació, els seients del passadís tenen més possibilitat de supervivència, així com els que estan a tocar de les sortides d’emergència. Fins aquí, sembla prou lògic.

 

 

 

Anem a les xifres. En 747 casos estudiats amb víctimes mortals, hi va haver supervivents. D’aquestes tragèdies, en 42 casos el registre aporta el diagrama de l’avió per identificar on estaven assegudes les víctimes mortals. El 30% dels passatgers morts estaven asseguts al davant de l’avió, el 29% al darrere i el 41% al centre de l’avió, entre les ales de l’aparell. És a dir, que al es files centrals és on van morir més passatgers. I també afegeix que el 40% de les víctimes mortals estaven assegudes al costat de les finestretes. Els seients intermedis, sense finestreta ni passadís, concentren el 22% dels morts.

 

 

 

Les diferències entre els seients situats a la dreta o a l’esquerra de la nau no són substancials. A la dreta es recullen el 52% de les víctimes mortals i a l’esquerra, el 48% restant. La zona amb més morts està en els seients que donen al passadís de les files centrals de la part dreta de l’avió. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa