Carme Casacuberta (Vinyes d’Olivardots): "El Vinari 2018 ens ha ajudat a consolidar mercats"

El Gresa Expressió 2010 fou escollit el millor vi negre de guarda en la passada edició del concurs
Carme Casacoberta amb el Vinari d'or 2018 pel Gresa Expressió
Carme Casacoberta amb el Vinari d'or 2018 pel Gresa Expressió 

Vinyes d’Olivardots és un dels pocs cellers catalans que ha repetit medalla d’or als Premis Vinari en edicions diferents. L’any 2016, el seu Vd’O 1.10 2010 va ser escollit el millor vi de l’any, ex aequo amb el Mas de la Rosa 2013 del Celler Vall Llach; i en la passada edició, el Gresa Expressió 2010 va ser considerat el millor vi negre de guarda, és a dir, elaborat amb una criança superior als 12 mesos. La responsable del celler, Carme Casacuberta, fa balanç del que suposa per al projecte haver obtingut aquests reconeixements als Premis Vinari.

 

 

- Any 2016, millor vi de guarda i millor vi de Catalunya; Any 2018, premi al millor vi de guarda. Què té Vinyes d’Olivardots que convenç al jurat any rere any?

Creiem en el valor del paisatge i del territori, de les nostres finques, i intentem transferir aquest valor als vins que fem perquè tothom en pugui gaudir. Obtenir un Premi Vinari és un gran reconeixement a aquesta feina i als esforços que fem per mostrar la identitat de l’Empordà.

 

- I el Gresa, a més, és un vi molt especial per a vosaltres...

Si, el Gresa representa el nostres inicis, el nostre primer vi o marca, va ser la primera aposta que vam fer per les varietats autòctones, la garnatxa i la carinyena, portades a llargues criances. És un vi que ens mostra tot allò que esperem d’ell: raïm, terrer i paisatge en un context ple de finor i elegància que perdura en el temps.

 

- Quin ha estat l'impacte del Premi respecte a la vostra marca, us ha posicionat o donat a conèixer en nous mercats, us ha portat nous clients? 

El primer gran premi potser va tenir més impacte, perquè llavors ens va posicionar com a celler, marca i territori sobretot en l'àmbit nacional. Aquest segon Vinari, per això, ens ha ajudat a consolidar mercats, ja que reitera la nostra filosofia i la qualitat dels vins que fem.

 

- El Vinari us ha obert portes a noves empreses de distribució, interessades en incloure el producte guardonat?

La veritat és que si, hem notat molt més interès d’empreses distribuïdores per representar el nostre celler i portar els vins de casa.

 

- A nivell de consumidor final, us ha portat visites interessades en el producte? 

Hem crescut moltíssim en visites al celler; persones que a part del vi, estan molt interessades en conèixer la nostra manera de treballar la vinya, la feina que fem al celler i conèixer la gamma de vins que elaborem.