Els 5 aliments que no has de menjar per esmorzar

És important prendre un bon esmorzar
És important prendre un bon esmorzar
És important prendre un bon esmorzar | Cedida

L'esmorzar és l'àpat més important del dia. Amb tot, hi ha aliments que no s'haurien d'incloure en aquest, ja que són perjudicials per a l'organisme si són consumits en aquest moment del dia. Són els següents:

 

Pastes i brioixeria industrial.

Són aliments que acostumen a augmentar els nivells de sucre en sang. A més, el seu alt contingut en hidrats de carboni augmenta la probabilitat d'engreixar-se si es prenen de manera regular.

 

Cafè.

Hi ha molta gent que sols esmorza un cafè, i no és recomanable, ja que inhibeix la producció de cortisol (hormona de l'estrès), que actua més al matí. Igualment, amb l'estómac buit disminueix els efectes de la cafeïna a l'organisme i augmenta la tolerància a aquesta substància.


 

Cereals ensucrats.

Els cereals integrals són perfectes per l'esmorzar per la fibra dietètica que aporten a l'organisme, però els ensucrats no s'aconsellen per l'alta quantitat de sucres afegits que contenen, i el seu baix contingut en fibra.

Sucs no naturals.

El processament al qual és sotmesa la fruita per a la fabricació de sucs i nèctars de tetrabrik fa que perdin la major part del seu valor nutricional. Es recomana prendre sucs naturals.

 

Embotits.

Tot i ser un aliment recurrent a l'hora de preparar l'esmorzar, l'Organització Mundial de la Salut ha categoritzat aquest tipus d'aliments com un dels productes que augmenten el risc de patir algun tipus de càncer.




Comentaris

envia el comentari