Vins amb històries, història del vi

"Ara que tenim tot el coneixement tècnic i l’herència per elaborar uns vins de pel·lícula, expliquem-ho"

Fa poc més d’una setmana que he tornat de presentar un reguitzell de vins catalans al nou món. Una mica allò que en diuen fer les amèriques. Si ells són el nou món, nosaltres som el vell món del vi. I normalment aquells qui tenen més anys són més savis. Ai las!

 

A Catalunya tenim història, patrimoni, bagatge vitivinícola, vinyes centenàries i uns productes d’una qualitat altíssima, però no ho sabem explicar. Som uns principiants amb massa seny. El 85% de les visites als cellers sabeu que comencen a la vinya plantada davant el celler, sovint només per la foto. Continuen amb la taula de selecció, la desrapadora i els dipòsits, maquinària poc interessant per aquells qui no som enginyers. Seguidament la visita a sala de bótes, aquí és on els visitants treuen la calculadora per saber quants diners han invertit en fusta. Per acabar, una o dues copes de vi amb descripcions tècniques d’acidesa, sucres i pH de sòls. I per comprar? Sovint no està res apunt per poder endur-se vins a casa, ni preus ni packaging...

Actually really boring!

 

 

Els americans només tenen storytelling. Unes històries al voltant del seu paisatge, els seus elaboradors i els seus vins (que per cert n’hi ha un bon feix de mediocres i caríssims). Saben que la gent vol passar-ho bé, gaudir i, si de passada aprenen alguna cosa serà fantàstic. Han sabut explicar contes, perquè els adults també tenim fam d’aventures i llegendes. Són visionaris arrauxats.  En la majoria de visites als cellers, els visitants no passen pel circuit ordinari. Sinó que desenvolupen altres activitats i, com a premissa bàsica participatives. La visita pot començar amb el tast, o amb un joc de pistes, però el que és segur és que el recorregut acaba a la botiga de vins i altres productes de merchandising. El client ha de sentir-se part del projecte, el record serà molt més potent i la fidelització també.

Exciting!

 

 

Fixeu-vos que aquí donem molta importància a les visites en temps de verema, perquè és quan de manera quasi espontània podem fer participar i fer riure a la gent. Well done!
Però cal trobar un format que es mantingui durant les diferents estacions de l’any. Ara que tenim tot el coneixement tècnic i l’herència per elaborar uns vins de pel·lícula expliquem-ho.  otser caldria parlar amb guionistes, conta-contes o actors perquè ens diguin com hem de comunicar d’una manera fresca, alegre i divertida qui som, d’on venim i cap on anem.




Comentaris

envia el comentari