#Vinari18, els vins catalans ja són tendència

"Per primera vegada els vins d'aquest país s'enfilaven fins col·locar-se com a trending topic a Twitter, la xarxa social més influent del món"

Aquest divendres, el Cérvoles Blanc 2016 aconseguia el Gran Vinari d'Or, per primer cop, per a un vi blanc. Tampoc no hi havia precedents de què una ampolla de la DO Costers del Segre aconseguís la màxima distinció dels vins catalans. Però en aquell context de la gran nit dels cellers, poc després que es coneguessin els resultats, també es produïa un altre fet històric: Per primera vegada els vins d'aquest país s'enfilaven fins col·locar-se com a trending topic a Twitter, la xarxa social més influent del món. #Vinari18 era tendència una mica més tard de les onze de la nit del divendres, 5 d'octubre. Subratllem la data en vermell.

 

Afortunadament, això no és casualitat. Els cellers catalans estan superant una llarguíssima etapa en què la prescripció dels seus productes depenia de la voluntat de signatures i empreses editores (gairebé totes madrilenyes o amb delegació allà) que sempre han considerat els vins d'aquest país com una perifèria, més o menys pintoresca, de Rioja, Ribera del Duero o Rueda. Parlant clar, és normal que MiVino, Vinetur o la Guia Peñín considerin aquests territoris com a centrals, perquè en el seu àmbit també ocupen aquesta posició, tant informativament com pel que fa al mercat publicitari. Per contra, la Guia de Vins de Catalunya, Cupatges o Vadevi focalitzen els seus continguts i difusió en els vins catalans, que projecten una identitat pròpia i, des de fa uns anys, tenen a la seva disposició aquests nous canals comunicatius que els consideren la prioritat.

 

El mateix pel que fa als premis. Aquest any, el jurat dels Bacchus ha considerat que cap vi català no mereixia el Gran Bacchus de Oro, tot i donar-ne una desena. I si n'hi hagués hagut algun, mai no hauria pogut competir comunicativament amb un guardó dels Premis Vinari, retransmesos en directe per la televisió pública i referenciats a tots els mitjans de comunicació d'aquest país, inclosos els generalistes (tres exemples: La Vanguardia, El Punt Avui, Ara).

 

En definitiva, l'èxit de la tendència #Vinari18 equival a tocar amb la punta dels dits un futur de plenitud per als vins catalans. Aquests país fa grans vins, no? Doncs que se sàpiga!




Comentaris

envia el comentari