Fem una copa?

Avui parlaré dels vins a copes.

 

Es ben sabut que som un país elaborador de vins des de fa segles, creiem ser un referent perquè darrerament hi ha hagut una evolució extremadament positiva en termes de qualitat, tenim una relació qualitat-preu de productes difícil de millorar i traiem pit veient que les vendes dels vins catalans, a Catalunya, han pujat una mica.

 

Però senyores i senyors, encara ens falta molt camí per ser una referència destacada al món i altament competitius davant altres grans zones elaboradores. Tenim força potes coixes.

 

Des del meu punt de vista la pilota ara està en camp de restauradors, bars, bistrots i qualsevol indret on es serveix vi al client final. La majoria de cartes de vins són pèssimes, per vàries raons. Avui només tractarem el cas de la mala (o inexistent) oferta de vins a copes.

 

Si volem vendre ampolles, les hem d’obrir. I si volem vendre vi hem de posar-ne a les copes. Al final sinó, el celler del nostre establiment acabarà ple de pols.

 

Fixeu-vos quina és la oferta de vins a copes a un restaurant de preu mig o fins i tot mig-alt. Porto temps fixant-m’hi, porto temps analitzant i, com a molt estirar en el 80% dels casos hi ha la següent selecció: un blanc, un rosat, dos negres i un cava (jove, no fos cas). Conclusió, tenim un problema, i gros.

 

Que passi això és injust. Injust pels elaboradors i injust pels clients. Estem al segle XXI i des de fa molts anys existeixen sistemes per tapar les ampolles, un cop tret el tap original, i evitar que es facin malbé.

 

Essent així hauríem de trobar un mínim de tres o quatre vins de cada color a copes. Que aquests no fossin els més barats o simples i que anessin canviant. Els restaurants han pujat al carro de l’etiqueta de proximitat i temporada, com a reclam llaminer. I per què amb els vins no ho fan? Els vins també tenen temporada.

 

A més, com tot producte gastronòmic, s’han de tastar i no només si estem disposats a comprar tota l’ampolla. A més, a vegades per determinades butxaques una ampolla pot ser massa cara, el preu d’una copa de vi és sempre assumible.

 

Cambrers, maîtres, sommeliers d’arreu, plantegeu-vos invertir amb qualsevol sistema de conservació del vi obert i atreviu-vos a posar una carta de vins a copes interessant, potent, variada i atractiva. Valoreu-ho com una oportunitat per diferenciar-vos de la competència i acabareu captant i fidelitzant molts clients.

 

 




Comentaris

envia el comentari