Torres vol ‘embotellar el paisatge’ amb un nou vi del Penedès

Es diu Vinyarets, és negre i s’ha elaborat amb ull de llebre, garnatxa i sumoll
Vinyaret de Torres està elaborat amb garnatxa, ull de llebre i sumoll

 

Família Torres ha presentat un nou vi. El Vinyaret és un vi negre, de l’anyada de 2018 que vol mostrar el paisatge del Penedès. A diferència de les últimes propostes del celler que s’han centrat en finques concretes o paratges, el Vinyaret és un cupatge “de territori”, explicava Miquel Torres Maczassek, director general de Torres.

 

Així, l’ull de llebre és de Torrelles de Foix, la garnatxa és de Santes Creus i de Mediona i el sumoll, de diferents punts del Penedès. De fet, aquesta varietat autòctona, no recuperada, però si revifada perquè va estar a punt de desaparèixer, és només un 10% del cupatge, mentre que l’úll de llebre amb un 40% i la garnatxa amb un 50% suporten el pes d’aquest vi. Els raïms provenen de la feina de 10 viticultors d’aquestes zones.

 

Les diferents varietats que conformen el Vinyaret de Torres
Les diferents varietats que conformen el Vinyaret de Torres | M.R.F.

 

Miquel Torres, durant la presentació, explicava que el que han volgut és “fer un vi que representés el territori, que parlés del Penedès, del paisatge de muntanyes i turons suaus”. I ho han fet elaborant amb poca intervenció en general, poca extracció i només un 40% del vi ha passat per fusta.

 

Se n’han fet 16.000 ampolles que es vendran a un preu de 12 euros al canal de restauració i botigues especialitzades. I des de Torres també han anunciat que el mes de febrer el Vinyaret també serà blanc, un 100% xarel·lo.

 

Igual que passa amb el Forcada, un vi de Torres d’una varietat recuperada que a més de ser molt aromàtica i de tenir molta acidesa que permet un bon envelliment, també és molt resistent al canvi climàtic, el Vinyaret “vol ser un vi pels mortals” assegurava Miquel Torres. “Un vi que pugui arribar a molta gent i que serveixi de punta de llança per mostrar el paisatge del Penedès”.

 

L’experiment

 

Durant la presentació amb prescriptors i premsa especialitzada, família Torres ha volgut proposar un experiment entre els assistens. A més de donar a tastar per separat cada una de les varietats amb les que s’ha fet el cupatge del nou vi, també ha posat a prova la capacitat d’ensamblatge dels periodistes de vins.

 

Els assistents a la presentació han pogut fer d'enòlegs per un moment
Els assistents a la presentació han pogut fer d'enòlegs per un moment | M.R.F.

 

Els assistens han pogut fer el seu propi cupatge “perquè axí un es pugui posar a l pell de l’enòleg” explicava Isabel Vea, cap de comunicació del celler. “A vegades no som conscients de fins a quin punt pot fer variar el vi una combinació o una altra, no ja pel moment en concret, sinó també per l’evolució que tindrà en el temps” afegia Miquel Torres.

 

El celler s'ha compromès a fer arribar als participants de l'experiment, una ampolla amb el cupatge propi.