La DO Empordà perd un 90% de les seves vendes pel coronavirus

Des d’aquesta denominació d’origen confien en la campanya d’estiu per aconseguir la remuntada
Raïm de la DO Empordà
 

 

Les vendes de vi estan pràcticament paralitzades a la DO Empordà per la crisi generada pel coronavirus. El responsable de promoció d’aquesta denominació d’origen, Carles Xuriguera, explica en declaracions a Vadevi que “la parada en les vendes arriba al 90% i amb tot tancat, restaurants, hotels i botigues especialitzades aquesta és gran preocupació”.

 

“Sense voler ser alarmistes, perquè estem convençuts que ens en sortirem, la situació ara mateix és molt delicada. Alguns cellers ja han sol·licitat l’aplicació d’expedients de regulació temporal d’ocupació sobretot en l’àrea d’enoturisme” explica Xuriguera.

 

Una part d’exportació es manté activa i també la venda als supermercats però no compensa la frenada en sec de les vendes. És per això que s’ha posat en marxa una campanya a través de les xarxes socials #EmpordàdesdeCasa amb la que conviden a promocionar els seus vins i que la compra es pugui fer online.

 

“La venda online és un motor petit”, explica Carles Xuriguera, “però hi és i està funcionant i per això l’hem de potenciar. Amb aquesta campanya volem que s’estimuli aquest tipus de venda”.

 

 

 

 

Pel que fa als supermercats no han constatant que s’estigui venent més “tot i que el vi forma part del nostre sistema alimentari, forma part de la nostra taula. Abans n’era el centre i ara està bandejat. Ho hauríem de rectificar”, assegura Xuriguera.

 

Per remuntar aquesta crisi des de la DO Empordà miren a l’estiu. Els vins d’aquesta denominació tenen una forta implantació en el seu mercat més proper especialment incentivat pel factor turístic de la Costa Brava. És per això que el responsable de promoció de la DO Empordà assegura que un cop passi aquesta crisi estudiaran tots els vincles possibles amb el sector de la restauració i l’hosteleria per tornar a la situació d’abans.