Freixenet posposa l’ERTO per la reactivació del mercat internacional

La companyia ha incrementat la seva facturació durant l’any 2019 i ha arribat als 1290 milions d’euros
Pere Ferrer i Andreas Brokemper de Henkell Freixenet
Pere Ferrer i Andreas Brokemper de Henkell Freixenet 

Freixenet ha decidit posposar l’ERTO a dues de les seves empreses per la reactivació del mercat internacional després del confinament com a conseqüència de la pandèmia del coronavirus. La mesura es va posar en marxa el passat 8 de juny i afectava la totalitat de la plantilla que arriba als 1.050 treballadors. Ara però a dues de les seves empreses, Freixenet i Segura Viudas els empleats no es veuran afectats per la reducció de jornada que preveia l’ERTO. Ha estat la remuntada de les exportacions pràcticament a nivells d’abans del confinament a Estats Units, Japó i França el que ha permès a l’empresa prendre aquesta decisió.

Pel que fa a les xifres de l’any passat,  Freixenet-Henkell ha incrementat la seva facturació durant 2019 en un 25%. Han arribat als 1.290 milions d’euros el que suposa una quota de mercat del 9’7%. Unes dades que no se sap encara si es podran mantenir durant aquest any singular. “En un entorn tan canviant i incert, fer una previsió per a tot l’any és quasi impossible. Analitzem setmanalment l’evolució del mercat. El que és cert és que el desenvolupament del negoci depèn en gran mesura del curs de la pandèmia, així com les conseqüències econòmiques i financeres que tinguin els mercats. És per això que veiem amb il·lusió la reobertura del sector de la restauració i esperem un impacte significatiu en les vendes” ha declarat Pere Ferrer, conseller delegat del Grup Freixenet.