El vi de Menorca es promociona a la World Travel Market de Londres

L'illa es presenta com a destinació gastronòmica sostenible davant 25 periodistes dels principals mitjans britànics
xxx
Periodistes i bloggershan pogut tastar una mostra dels vins que s’elaboren a Menorca acompanyant un menú degustació | Foment de Turisme de Menorca

Els esforços de promoció del vi de Menorca i de tota la seva gastronomia no s’aturen i si fa  poc viatjaven a Brussel·les per formar part de la candidatura de com a Regió Gastronòmica l’any 2022, aquesta setmana són a la capital del Regne Unit en el marc de la World Travel Market, la fira de turisme més important del món. Vint-i-cint periodistes i bloggers gastronòmics de referència al Regne Unit han pogut tastar una mostra dels vins que s’elaboren a Menorca acompanyant un menú degustació elaborat per quatre alumnes i un professor de l’IES Maria Àngels Cardona. D’aquesta manera, els periodistes britànics han pogut tastar uns entrants a base de raoles d’endivia i truita de coliflor, uns canelons amb conill i calamars farcits i de postres una tortada d’ametlla.

xxx
Els vins que han acompanyat el tast han estat Binifadet, Torralbenc, Sa Forana i Binitord. | Foment de Turisme de Menorca

Els vins que han acompanyat el tast han estat Binifadet, Torralbenc, Sa Forana i Binitord. A l’acte hi han participat el director insular de Promoció Turística, Jesús Gomila, el crític i consultor gastronòmic, Borja Beneyto “Matoses” a més del coordinador de la candidatura de Menorca com a Regió Gastronòmica, Jaume Gomila. Entre el públic hi havia redactors de The Times, The Telegraph, The Sunday Times, The Daily Telegraph, The Independent, The Culture Trip, Delicious, Love Food i Foodepedia. La premsa britànica ha pogut prendre nota de les diferents iniciatives que s’estan duent a terme dins la construcció com a destí gastronòmic com el projecte Made in Menorca, que serveix per reforçar els productes artesanals i agroalimentaris fets a l’illa o la marca Menorca Reserva de la Biosfera amb la qual es diferencien els productes que segueixen criteris de sostenibilitat territorial.

 

Torralbenc, millor hotel enoturístic als International Wine Challenge

 

La quarta edició dels prestigiosos premis Wine Challenge Merchant Awards, amb més de trenta anys d’història i un gran prestigi al Regne Unit, han premiat aquesta mateixa setmana a Torralbenc en la categoria de millor establiment enoturístic. Propietat de la familia Urtasun, es tracta d’un dels hotels més exclusius de l’illa envoltat de 15 hectàrees de vinya que formen part d’un projecte vitivinícola de cellers d’autor que s’afegeix als dos més que tenen a La Rioja i a Ribera del Duero sota l’assessorament del conegut enòleg José Ramon Lissarrague.     

 

  

xxx
El projecte Made in Menorca serveix per reforçar els productes artesanals i agroalimentaris fets a l’illa | Foment de Turisme de Menorca