Vi de la Terra Mallorca s’apunta a la formació

S’estrena amb una master class del sommelier Toni Fernández

Vi de la Terra de Mallorca posa en marxa una nova iniciativa formativa. L’objectiu és reforçar la seva identitat, la defensa de varietats autòctones i el seu desig de promoure el consum de vi local a l'illa.  El primer esdeveniment de formació va reunir cellerers, sommeliers, mitjans de comunicación i professionals del sector del vi de l'illa a una master class a càrrec del sommelier Toni Fernández.

 

Fernández va començar per remarcar la tradició secular del vi de Mallorca, gràcies a l’ubicació de l’illa al cor de la Mediterrànea, les seves varietats autòctones, la passió dels seus viticultors i productors i la força de comptar amb un nom mundialment reconegut com és Mallorca.

xxx
Marina Vera(Vi de laTerra Mallorca), Matías Batle (Bodega Binigrau), Toni Fernández (Sommelier),  Miquel Puigros (Bodega 7103 Petit Cellers), Araceli Servera (Bodega Ribas), Carlos Oliver (Bodega Oliver Moragues) | Vinology
 

Durant la presentació es van tastar  una selecció de 10 vins de la IGP, blancs i negres; exemple de la diversitat de varietats autòctones de l'illa. Entre elles es van tastar vins de varietats Mantonegro, Gorgollassa, Callet i Prensal Blanc. La presentació de cada vi va estar acompanyada pels seus productors, la qual cosa va permetre transmetre de manera més genuïna la identitat de cadascuna de les varietats i la qualitat dels vins, sense oblidar el seu caràcter mediterrani.

  

Quant a la destinació de les vendes de vins mallorquins, el 68% de la producció és venuda dins de Balears i el 5% en Península. A nivell d'exportació el 16% de la producció total s'envia a Alemanya, sent el major consumidor fora de l'illa seguit de Suïssa amb el 6%.

  

La IGP Vi de la Terra Mallorca que representa al 60% del total dels cellers de l'illa.

 

xxx
El sommelier Toni Fernández va explicar des de les varietats pròpies a les característiques del territori que fan possibles els vins fets a Mallorca | Vinology