Els sommeliers obren el camí del mercat suec als vins de Mallorca

Una delegació de l'Associació Sueca de Sommeliers ha conegut la producció de blancs i negres de Mallorca, amb èxit
xxx
El viatge dels sommeliers suecs ha estat un èxit que ben segur durà fruits pels vins fets a Mallorca | ABS

Una reunió de professionals de l'Associació Balear de Sommeliers (ABS) i l'Associació Sueca de Sommeliers ha servit aquests dies passats per establir un lligam de germanor entre totes dues organitzacions professionals. La reunió ha deixat la porta oberta al mercat suec als vins fets a les Illes, i més concretament a Mallorca.

  

Durant la visita els col·legues suecs han conegut diferents cellers de l'illa. Els sommeliers nòrdics han conegut alguns dels vins que es fan a Mallorca, especialment els elaborats amb varietats pròpies.

  

xxx
Miguel Angel Prieto, Millor Sommelier de 1997 va presentar la Història de la Viticultura i el Vi de les Illes Balears als seus col·legues nòrdics. | ABS

 

Dani Árias, president de l'ABS, ha parlat en nom dels amfitrions. Satisfet del resultat de l'experiència ha declarat a Balears Vadeví que "els vins de varietats autòctones 100% han agradat moltíssim, tant els blancs com els negres". L'interès que han despertat aquests vins fa pensar en el potencial comercial d'aquesta reunió.

  

"La conclusió d'aquesta trobada va més enllà de l'agermanament, diu Árias, por que a Suècia són uns grans consumidors de vins i els que allà agraden tenen un perfil semblant als que aquí han pogut tastar".

  

El president de l'ABS ha reconegut que a Suècia el panorama vitivinícola és inexistent però els comentaris que han deixat els sommeliers suecs permeten augurar bones perspectives per l'exportació dels vins de Mallorca. "Hi ha un gran potencial sobretot per les varietats autòctones ben treballades. Han trobat semblances interessants entre els nostres i els vins del mateix perfil que es fan a altres racons del món, que ja consumeixen actualment".

 

Tot i que Suècia és un país petit, té prop de deu milions de  consumidors potencials i, detall important, d’un alt poder adquisitiu acostumats a pagar pels vins que els agraden.