Oli de Mallorca presenta l’Oli Novell

També s'ha presentat la primera oliva de taula de la temporada

Ja el tenim aqui, l’Oli Novell. El consell regulador de la DO Oli de Mallorca ha presentat el que s’ha fet amb la darrera collita, la d’enguany,  en un acte que ha reunit a elaboradors i comercialitzadors presidit pel president del consell regulador, Joan Mayol; el batle de Palma, José Hila; el director general d’Agricultura i Pesca, Gabriel Torrens i el director insular de Promoció Econòmica i Producte Local Joan Font.

A la presentació, Joan Mayol ha indicat que la campanya “ha resultat en olis d’oliva verge extra de qualitat excepcional, la millor demostració de la bona feina dels nostres elaboradors, els quals any darrera any s’esforcen per millorar i innovar per tal d’oferir un producte diferenciat no només per la seva procedència, també per la seva excel·lència”.

Tot i així, “la feina no està completa, ha dit, ara toca oferir i trobar la manera de que ens acceptin el producte ja que lamentablement, a un producte tan bàsic a la nostra dieta mediterrània encara no se li dona la importància que mereix dins la cistella de la compra i el preu segueix manant per sobre de la qualitat i, no manco important, per damunt d’altres aspectes com la seva procedència. Produir aquí costa més, la majoria som petits productors i les finques creixen més que les vendes, de manera que la denominació d’origen s’ha d’esforçar, tot i que sola no ho pot fer”, ha afegit.

xxx
El president de la DO Oli d'Oliva de Mallorca Joan Mayol i les autoritats al Casal Solleric, on es va fer la presentació | DO Oli d'Oliva de Mallorca

Mayol ha recordat que “quan parlem de procedència anem molt més enllà del ‘patriotisme gastronòmic’: en realitat xerram de sostenibilitat, de patrimoni natural i promoció de l’economia local i de tot el que representa: jornals al camp, transport, comerç local...

“I es que no s’ha de perdre de vista el fet de que la única manera de mantenir paratges agraris de gran valor natural i etnològic com els nostres olivars és mantenir-los productius i això òbviament passa per, una vegada al mercat, triar producte local”

Per tant necessitam la implicació dels sectors de la restauració i hotelers així com el compromís de les empreses per arribar a aliances insulars en favor de l’Oli de Mallorca.”

La presentació finalitzava amb un tast de l’Oli Novell dels diferents envasadors de la DO Oli de Mallorca al pati del Casal Solleric.

Presentació de la primera oliva trencada de la DOP

Per altre costat ara ja es poden trobar a les botigues i comerços especialitzats els primers pots d’ oliva trencada amb denominació d’origen Oliva de Mallorca d’aquesta anyada a la qual seguiran més endavant les altres dues elaboracions: la verda sencera i la negra natural.

xxx
Les olives verdes, trencades i senceres, i les negres amb el segell de la DOP   | DOP Oliva de Mallorca

El president de la DOP Oliva de Mallorca, Miquel Arbona, diu que les dades de producció d’oliva de taula amb denominació que s’esperen per aquesta campanya que encara no ha finalitzat són positives, -sobre tot si es comparen amb les de la collita de 2018- i rondarat les 34 tones.

Arbona  recorda que si bé les dades de producció són importants, ho ha de ser més que el consumidor identifiqui Oliva de Mallorca i les seves marques amb un producte de qualitat darrera el qual hi ha 89 pagesos que mantenen més de 76.000 oliveres antigues de la varietat mallorquina a la Serra de Tramuntana.

xxx
El president de la DOP Oliva de Mallorca, Miquel Arbona i les autoritats a l'acte de presentació | DOP Oliva de Mallorca