La imaginació al poder: el negoci del vi amplia horitzons

Els cellers es llancen a l'organització d'esdeveniments per obrir nous mercats i rendibilitzar les instal·lacions sense perdre de vista el vi
xxx
Una oferta de lleure que, a més de vi, promet una jornada completa plena d'experiències. Qui es negaria? 

Vins Nadal, Jaume de Puntiró, Bodega Miquel Oliver de Petra, Son Bordils, Can Majoral, Son Vic de Superna, Licors Moyà... La llista podria ser interminable. Els cellerers han entès que el món del vi ha d'obrir els ulls a un escenari nou: el d'un univers global on la gent viu al dia, hiperconnectada i desitjosa d'omplir el seu lleure amb iniciatives que els aportin experiències, "sensacions". I el vi, és un fet, pot oferir una experiència pels cinc sentits.

 

xxx
Els concerts als cellers agafen força, com a Vins Nadal 

 

 

Aquests dies trobam un parell d'exemples: el More % Wine (FESTIVAL!) dóna nom a un esdeveniment que ha organitzat Bodegues Miquel Oliver per aquest cap de setmana. Un dia complet per gaudir del vi en un entorn entre vinyes, i de moltes coses més.

  

Gastronomia elaborada per diversos col·laboradors de nivell. A les terrasses del celler i a l'interior, visita als passadissos del celler enriquits amb espais de moda, decoració, benestar...

  

Jaume de Puntiró, que seguit seguit organitza concerts i recitals i fins i tot presentació de llibres al celler, entre els dipòsits i l'aroma del vi a mig fer. Aquests dies convoca a un concert que es diu Cançons d'una mar oberta.

  

Música clàssica, popular i tradicional de Grècia, Noruega i França.

 

xxx
Jaume de Puntiró ha entès que música i vi és una combinació que sempre funciona 

 

Tallers de tast, visites guiades als cellers, ofertes combinades de visita, tast i gastronomia local, rutes enoturístiques...

  

Per què mentre la vinya i el celler ho permeten, quan la feina no és tan feixuga és el moment de desplegar aquest altre tipus d'activitat que facilita després l'arribada del producte al mercat, uns vins que ja són coneguts pel públic, un consumidor informat no qüestionarà ja el preu d'un producte que sap com s'ha fet i el que ha costat fer. Aquest tipus de promoció que també és feina, per cert, té més avantatges que inconvenients. I així ho entenen les noves generacions de vinaters que ara omplen el calendari de cap a cap d'any d'esdeveniments i d'iniciatives que afegeixen atractiu a l'atractiu món del vi.

  

xxx
Al llarg de l'any hi ha miltitut d'exemples d'activitats que s'emparen a la vinya i els cellers