El confinament impulsa el consum del producte de proximitat

La campanya del Govern Balear compta amb els cuiners i forners més populars de les Illes i està en línea amb els productors de vi

Els productors agroalimentaris surten reforçats d’aquesta crisi ocasionada per la pandemia de coronavirus, la COVID19.  S’ha posat damunt la taula, i la figura està ben trobada, que el que feim a ca nostra arriba segur a taula i en les millors condicions. No hem d’estar pendents de si arribarà o no  el transport ni de la Península ni d’enlloc. Que no basta? Per ventura és així però d’entrada consumim el producte local i ajudem els pagesos de les Illes, que bé ho mereixen.

xxx

Amb aquesta intenció, la conselleria d’Agricultura del Govern de les Illes Balears ha llançat una campanya de suport als productors de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.  La promoció abasta el consum de xot, cabrit i de porcella de les Balears a través dels més coneguts forners i cuiners de cada una de les Illes,  a les botigues i supermercats. Es tracta d'una mesura de suport en línia per a la ramaderia que la conselleria va posar en marxa la setmana passada, emmarcada dins el pla de xoc del sector primari. Cal recordar que la conselleria ha destinat un total de 200.000 euros en ajudes a productors ramaders de totes les illes.

 

Amb motiu de la campanya es distribuiran un total de 1000 cartells i es difondran una sèrie de vídeos animant al seu consum. Els cartells estan centrats en la promoció del xot i de la porcella principalment, animant al consum d'aquestes carns de les Balears típiques d’aquest temps, i a les quals s’ha de donar sortida en un termini de temps determinat pel creixement dels animals.

 

A la vegada, en el marc de la campanya de Pasqua, i amb el suport de l'Associació de Forners i Pastissers de les Illes Balears, es compta amb la col·laboració de diversos forners d'arreu de les illes que elaboren i difonen receptes tradicionals d'aquest temps mitjançant vídeos. Per exemple, Benet Barón, forner de Porreres, prepara panades de xot local; i Tomeu Arbona, del Fornet de la Soca, elabora robiols de brossat d'ovella roja mallorquina. Des d’Eivissa, el Forn Can Coves prepara flaons fets amb brossat local; i des de Pollença, el forn i pastisseria Bisanyes fa formatjades amb brossat de Cas Concos.

 

La campanya compta, a més, amb la col·laboració de la marca Chefs(in) i de xefs molts reconeguts com Santi Taura, o fins i tot amb estrella Michelin com Andreu Genestra, que cuinen plats elaborats amb xot, porcella i cabrit a través de directes als seus perfils de les xarxes socials. Genestra, per exemple, ha elaborat unes costelles de xot amb pasta kataifi.

 

xxx
Pau Navarro, del restaurant Clandestí, fa un cuinat de burballes amb coll de mé que ja podeu seguir a les xarxes socials, pas a pas | CAIB

 

Els propers dies hi ha organitzats diversos directes amb més cuiners i noves receptes. Les receptes es podran visionar als perfils de les xarxes socials dels cuiners i també a la pàgina de Chefs(in), on es podran consultar les receptes i el pas a pas per fer-les a casa.

 

La campanya de la conselleria està en la línea que defensen els productors de vi de les Illes. A Mallorca els vitivinicultors estan molt actiu a les xarxes socials on s'ofereix l'oportunitat de proveïr el celler de ca nostra amb els vins fets a l'illa. El darrer exemple l'hem trobat amb na Pilar Oliver, de Bodegas Miquel Oliver, que demana a peu de vinya, un esforç del consumidor per fer més fort el producte local.

 

 

 

 

 

xxx
Gastronomia mallorquina de Pasqua, on el vi és un imprescindible | Bodegas Miquel Oliver

 

Així, el repartiment a domicili s'ha generalitzat i alguns cellers, fins i tot, aprofiten per fer imaginatives campanyes promocionals aprofitant el confinament. L'objectiu és donar a coneixer el producte i anar buidant els magatzems que la vinya ja brosta i la verema s'acosta irremissiblement cada dia .

 

xxx
Dues vinateres "coronades" que mantenen el sentit de l'humor a pesar de les circunstàncies