Servera: “Deixar de costat el mercat exterior és un error, és el nostre client principal"

Des de Can Ribas aposten per fer un esforç per vendre fora ja que consideren que el mercat interior no té capacitat per absorbir tot l’estoc existent
Can Ribas aposta per mirar a l'exterior

La crisi oberta arran de la pandèmia del coronavirus ha provocat el pànic entre els productors de vi, des de la vinya al celler i entre els distribuïdors i tot el canal Horeca. És una realitat que encara dóna que pensar i a la qual se li haurà d’anar cercant sortida.

 

Fins ara les iniciatives que s’han tirat endavant han anat en una mateixa direcció: provocar la reacció del consumidor local apel·lant a la seva solidaritat i donant-li a conèixer el producte de qualitat que fan les bodegues mallorquines, per si de cas encara no el coneguessin. A aquest objectiu s’hi han dedicat els majors esforços i tots els recursos disponibles. Un objectiu que ha aconseguit unir rere seu a les grans organitzacions productores, les DO i les IGP, de la mà de les administracions: el Govern de les Illes Balears i el Consell de Mallorca. Totes dues han organitzat notables campanyes a favor del consum del producte local, de proximitat, entre els quals el vi, considerat per cert, essencial.

 

A aquesta marea que ens ha arrossegat a tots a través dels mitjans de comunicació i de les xarxes socials amb noves formes més fresques, imaginatives i engrescadores li ha sortit una veu crítica. No discrepant però si distinta. El pensament únic no és mai una bona cosa i aquesta opinió que s’expressa en solitari li hem volgut donar veu a Balears Vadevi.

 

Araceli Servera sap que arrisca quan es manifesta en un sentit distint a la majoria, per això demana que quedi ben clar que no critica el contingut de les campanyes institucionals. La seva intenció és aportar un punt de vista diferent, fer veure que hi ha una altra realitat que no convé descuidar.

 

“No convé posar tots els ous dins el mateix paner”, una frase senzilla que tots els mallorquins podem entendre d’una volada.  “Confiar en el mercat local perquè enguany no vendran turistes no és suficient. Hem de pensar que els mallorquins estan passant els efectes de la crisi més forta dels darrers anys i ara no hi ha doblers, les butxaques estan escurades. Com hem d’esperar que comprin tant de vi com necessitam?”

 

Can Ribas forma part del consell regulador de l’IGP Vi de la Terra Mallorca i ha donat suport a totes les iniciatives que s’han posat en marxa fins ara en plena crisi per la COVID19. Servera, però, creu  que l’esforç de promoció s’ha de mantenir també pel mercat exterior: “Alemanya i altres països del centre i nord d’Europa són els nostres millors clients. Ja ens coneixen i el nostre vi és apreciat en aquells països. Per això, els que venem fora una part important de la nostra producció hem de continuar apostant per aquests mercats. Són molts de milions de consumidors potencials, molts d’ells venen a Mallorca regularment i tenen costum de comprar productes mallorquins, i vins, al seu país. Per què no dedicar una part del pressupost per a promoció, també a aquests mercats? Ara s’està invertint tot l’esforç en el 5% del mercat”.

 

Araceli Servera conclou, en poques paraules, “els vins mallorquins els consumeixen bàsicament els turistes”. Una realitat que, sosté, no hem de perdre de vista.