Mallorca Reacciona dona suport al consum de producte local per ajudar a esvair els excedents

Després d’aquesta campanya genèrica del Consell Insular se’n faran d’específiques per estalonar el vi, l’oli i la sobrassada sota la marca Producte de Mallorca

Producte de Mallorca

«Si és de ca nostra, hi guanyam tots» és la campanya promocional que ha posat en marxa aquesta setmana el Consell de Mallorca per impulsar la compra de producte agroalimentari elaborat a l’illa, dins el pla “Mallorca Reacciona”, que té una dotació de 89 milions d’euros, 20 dels quals es destinen a mesures de suport i impuls de l'activitat econòmica a sectors com el turisme, la cultura, el producte local, comerç, autònoms i pimes. Entre les mesures concretes hi ha la creació de la marca «Producte de Mallorca» i el foment de la venda, la promoció i el desenvolupament del producte local.

Per això, s’utilitza una imatge gràfica amb fruites i hortalisses de temporada i, paral·lelament, s’està distribuint una falca de ràdio protagonitzada pel youtuber i ferm defensor del producte local, Miquel Montoro. «Quan aneu a comprar, a la botiga, al mercat, al súper o a plaça, pensau a triar producte de Mallorca», diu Montoro, «és més sa, fresc, gustós i sostenible».

En aquest cas, l’acció se centra en els productes frescos cultivats per la pagesia local i que ja estan disponibles per al consum, ja que són els que necessiten una sortida més immediata després de setmanes amb l’activitat econòmica d’hoteleria i restauració paralitzada a causa de la crisi de la COVID-19. 

En aquest sentit, el conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, ha mantingut reunions amb el sector de la pagesia des de l’inici de l’estat d’alarma i s’ha posat en contacte amb els representants de supermercats presents a l’illa per animar-los a adquirir i comercialitzar productes frescos elaborats a Mallorca. Aquests contactes han donat com a resultat l’inici de distribució de fruita i hortalissa mallorquina a dues grans superfícies: El Corte Inglés i Lidl.

“Ara, diu Alzamora,  llançam una campanya a favor del producte agroalimentari perquè la nostra pagesia, ramaderia i els pescadors tenen ja els productes frescos a punt per vendre, i és necessari que la ciutadania mallorquina s’animi a consumir producte de Mallorca. Al final, els guanys són per a la mateixa societat mallorquina, ja que són les empreses d’aquí, els treballadors i treballadores d’aquí, els qui se’n beneficien. Evidentment, pensam més enllà, i el Consell seguirà amb altres accions que englobin més producte de Mallorca: el vi, l’oli, l’oliva, l’ensaïmada, la sobrassada, els teixits... Perquè sabem que també tenen excedents..."


Comentaris

envia el comentari