Der Mallorquiner, la porta oberta de bat a bat al mercat centreeuropeu

George Weimert distribueix vins de Mallorca i altres productes illencs des del cor d’Alemanya a tot el país
Vins mallorquins que es venen al cor d'Alemanya
Vins mallorquins que es venen al cor d'Alemanya

 

Fa uns dies, Araceli Servera llançava la proposta a través de Balears Vadevi, “seria interessant no posar tots els ous dins el mateix paner i fer un esforç per vendre els vins de Mallorca també fora de l’illa. No fiar-ho tot al mercat i el consumidor local”. Seria allò de Mahoma i la muntanya: que enguany no venen els turistes i, per tant, la venda de vi minva per mor d’això, idò els hi duim el vi a ca seva.  I ja tenim el personatge que ha recollit el testimoni i que fa pensar que la proposta podria ser viable.

 

George Weimart, conegut per tots com Jorge “Der Mallorquiner” deu el seu malnom al negoci que té obert a la ciutat alemanya de Bornheim, un municipi situat  en el sud de l’estat de Renània del Nort-Westfalia, prop de la ciutat de Colònia i de la de Bonn, antiga capital de la República Federal d’Alemanya. Amb una població de prop de 50.000 mil habitants, compta amb una botiga que podríem qualificar de “delicatessen” amb restaurant inclòs en la qual s’hi pot trobar el millor producte de Mallorca i també una mostra de gastronomia de l’illa.

 

Jorge coneix bé Mallorca. Té un lligam familiar de molts d’anys amb l’illa. I és una enamorat de la gastronomia i del vi fet a Mallorca. Ho demostra mantenint aquesta ambaixada al cor d’Alemanya. Tots aquells que han fet vacances a l’illa i volen recordar el viatge saben que aquí trobaran des de palo i herbes a sobrassada, botifarrons i formatge però també sopes mallorquines o tumbet, aguiat per un cuinar nadiu al restaurant annex. I clar, vi de les millors bodegues de l’illa.

 

Per això el seu nom és ben conegut a Mallorca. Alguns cellers fa anys que confien amb ell per col·locar una bona part de la seva producció a Alemanya i a Àustria. La sensibilitat de Jorge cap els productes mallorquins no és només un tret romàntic; també hi ha esperit comercial. “Es tracta d’un bon producte , de molta de qualitat, que aquí té mercat”, diu d’entrada.

 

La botiga va néixer amb l’arribada de l’euro, es a dir que aviat farà dues dècades com representant del vi de Mallorca a Alemanya. La distribució no només es fa al client particular, també als restaurants que aprecien tenir presència de vins de Mallorca a la carta.

 

Ara mateix Jorge es presta “a ajudar”. Això vol dir que planteja una proposta de negoci que passa per oferir als cellers mallorquins posar un enllaç al seu web. “Jo compr el vi directament a la bodega, o pot ser també a la DO,  i el pos al mercat alemany i austríac. Una bona manera de tenir estoc al centre d’Europa”. Com a bon empresari té una visió ambiciosa, de conjunt i creu que d’aquesta manera es pot aconseguir crear un canal directe i segur amb els mercats exteriors que millor coneixen i valoren el vi de Mallorca fora de l’illa.

 

Algunes de les bodegues més conegudes de l’illa ja treballen amb Der Mallorquiner. Ara la cosa podria prendre una altra volada. Es tracta d’una iniciativa en la qual Jorge vol implicar els cellerers mallorquins, “tots ,si ells ho volen”, a través de la conselleria o de la Cambra de Comerç. L’objectiu és mantenir les vendes de vi en un any especialment complicat per la caiguda del turisme i, clar que si, fer negoci.