Vins del Garraf, un nou segell per introduir els vins locals als restaurants de la comarca

El consorci Node Garraf, impulsa una iniciativa de turisme gurmet en el que els vins hi tindran un protagonisme especial
Vins del Garraf, un nou segell de proximitat
Vins del Garraf, un nou segell de proximitat | Node Garraf

 

“Volem que el Garraf sigui un referent com a destinació enogastronòmica”. Ho diu Isidre Also, el director de Node Garraf, en declaracions a Vadevi i afegeix que ho faran donant un impuls a una nova línia: la idea del turisme gurmet.

 

Also, que és el responsable d’aquest consorci público-privat que actua com a agència de desenvolupament econòmic de la comarca, explica que la idea de posar en marxa una campanya en la que els vins hi tinguessin un lloc preeminent feia temps que s’estava treballant, però la previsió d’un nou escenari turístic per la crisi del coronavirus ho ha precipitat.

 

Així, explica que “el turisme gurmet inclou xefs i restaurants de la demarcació, el receptari tradicional, els productes de proximitat i els vins i tot plegat amb noms i cognoms i amb origen”. De forma provisional, perquè la campanya es posarà en marxa de ple el mes de novembre, s’està treballant amb 15 cellers de vins tranquils i escumosos que tinguin vinyes pròpies a les subzones del Massís del Garraf i la Marina del Garraf, en el marc de la DO Penedès com també en el marc de la DO Cava.

 

Són Can Ràfols dels Caus, Caves Tutusaus, Caves Montau de Sadurní, Celler Díaz, Clos Lentiscus, Finca Valldosera, Finca Viladellops, Grau Doria, Hospital Sant Joan Baptista, Masia de la Roqua, Món Vi / Fet a mida, Puig Batet, Set Pams, Torre del Veguer i Vega de Ribes. 

 

Són cellers en general amb un volum discret “i un dels problemes que tenim és que a les cartes des nostres restaurants no es troben”, explica Also. És per això que per poder-se adherir a la campanya que es basarà en la difusió a través de diferents activitats en les que es vincularà l’enogastronomia amb el turisme es demanarà als restaurant que incloguin un parell o tres de vins del Garraf en la seva oferta. Per Also, “a dia d’avui hi ha restaurants de Vilanova i Sitges que no ja vins del Garraf, és que no tenen ni tan sols cap vi del Penedès, és un drama...”

 

Per Marcelo Desvalls, responsable del celler Viladellops, aquesta iniciativa és una bona notícia perquè entén que “amb aquesta crisi les coses s’han de fer al voltant de casa, amb els vins catalans, i amb el vins del Garraf. I això no vol dir desprestigiar ningú, simplement posar en valor el que tenim més a prop”.

 

També en declaracions a Vadevi, el responsable de Torre del Veguer, Joaquin Gay de Montellà afirma que el segell Vins del Garraf “és una iniciativa molt positiva tant pels viticultors, com pels elaboradors del Garraf. Promoure els vins de la comarca, que els restaurants apostin pel km 0 i atraure el turisme gurmet és un cercle molt positiu que es retroalimenta”.

 

En aquest sentit, Desvalls remarca que “ningú interpreti que gurmet vol dir forçosament car. No és això. En aquest cas gurmet és sinònim d’arrelat al territori, de qualitat vinculada a un lloc, a un paisatge, a un entorn determinat i a una singularitat”.

 

“Només que un 70% dels restaurant tinguessin una certa sensibilitat pels vins de proximitat i pels productes de proximitat en general, podríem viure en harmonia tots, pagesos, pescadors, viticultors...” assegura es responsable de Finca Viladellops.

 

Els vins són només una de les potes de la gran estratègia de turisme gurmet que es posarà en marxa el mes de novembre i que pretén atraure un nou visitant. Amb certàmens gastronòmics, activitats amb restaurants, publicacions i campanyes de difusió.