El vi a les plataformes digitals centra el Comuvicat 2020

Como Pomona organitza el segon congrés sobre la comunicació del vi al Col·legi de Periodistes
Els participants de la primers edició del Comuvicat
Els participants de la primers edició del Comuvicat

 

La II Conferència Catalana de la Comunicació del Vi, COMUVICAT 2020, inaugura l’any a Barcelona, els dies 20 i 21 de gener, amb un programa —que reunirà, principalment, periodistes, comunicadors, sommeliers, enòlegs i cellerers— que en aquesta edició posa la lupa sobre la prescripció del vi en plataformes digitals i reivindica, alhora, la presència del vi català en els mitjans generalistes.

 

El debat sobre el vi i el cava catalans dedica també un capítol a l’experiència del consumidor en el restaurant, de la mà dels sommeliers; així com al seu potencial com a eina de transformació social amb un showroom de vins solidaris.

 

La viticultura i l’enologia, des de la perspectiva varietal i el canvi climàtic, són els altres dos eixos de COMUVICAT 2020 que manté la línia de relats del vi, amb tastos dirigits i “El Dinar dels Vins” a Monvínic, que clourà la trobada.

 

La inscripció a COMUVICAT 2020 —200 euros la Conferència i 80 euros “El Dinar dels Vins” (opcional)— es pot realitzar on-line al web de Comuvicat  que permet, a més, la inscripció bonificada amb un 10% de descompte (180 euros / 72 euros) als membres de les entitats col·laboradores: Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC), Associació Catalana de Sommeliers (ACS), Associació Catalana d’Enòlegs / Col·legi d’Enòlegs i Enòlogues de Catalunya (ACE/CEEC) i Associació Vinícola Catalana (AVC).

 

La II Conferència Catalana de la Comunicació del Vi, COMUVICAT 2020, està organitzada per la consultora gastronòmica lleidatana, Como Pomona, amb el patrocini de Família Torres i el suport de l’Institut Català de la Vinya i el Vi, INCAVI.

 

Els media partners Cupatges.cat, SelectusWines.com i Vadevi.cat; El Centre de Turisme, Gastronomia i Hostaleria de la Universitat de Barcelona (CETT-UB); i les marques Monvínic, Euroselecció Riedel i Sant Aniol, tanquen la llarga llista de col·laboradors d’aquesta segona edició.

 

El programa

 

COMUVICAT 2020 s’inaugura el dilluns 20 de gener, a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya (rambla de Catalunya 10), amb la benvinguda institucional de Joan Maria Morros, degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC); Salvador Puig, director de l’Institut Català de la Vinya i el VI (INCAVI); i Rafa Gimena, director de COMUVICAT.

 

Comuvicat 2019

 

La taula “L’efervescència de les Bombolles Catalanes, amb veu pròpia” (9.30h) —moderada pel periodista de La Vanguardia i col·laborador de Vadevi, Ramon Francàs— obre la roda de comunicacions d’aquesta edició amb un debat d’experts que analitzarà la situació del cava i el vi escumós catalans.

 

Tot seguit, primera sessió de comunicació digital i reputació on-ine amb “Wine youtubers i la vídeoprescripció” (10.30h), amb Macarena Muñoz, sommelier del Colmado Quílez de Grup Lafuente, a Barcelona; Judith Cortina, periodista i copromotora i editora del portal Enoturista.cat.; i Clara Isamat, sommelier i directora i realitzadora audiovisual.

 

Mireia Torres, directora d’Innovació i Coneixement de Família Torres; i Joan Miquel Canals Bosch, degà del Col·legi d’Enòlegs i Enòlogues de Catalunya (CEEC); introduiran els assistents en la viticultura i l’enologia amb el diàleg sobre “Comunicació, Enologia i Canvi Climàtic” (11.15h).

 

A continuació, després de la pausa cafè, tindrà lloc el “Taller d’Instagram per a la Comunitat del Vi” (12.15h) amb Marianela Sandovades, consultora especialista en Xarxes Socials.

 

La tarda de dilluns, es reprèn el programa amb els “Vins Vinents, l’espai de debat i reflexió per fixar l’estratègia del sector vitivinícola de Catalunya per als pròxims deu anys” (15.30h), en què Gemma Urgell, periodista de l’Institut Català del Vi i la Vinya, explicarà les estratègies i línies de treball de l’INCAVI.

 

La presentació del showroom “Vins Solidaris” (16h) —amb la participació dels projectes Microscopi, Gra de Sorra, Garnatxa Valenta, Cava Solidari Bertha i #semprealvostrecostat— se celebrarà de forma simultània i amb doble sessió com els “Tastos de Vins amb Relat”(16.30h i 18h), comentats per Meritxell Falgueras —periodista i sommelier— i els representants dels cellers dels vins participants; clouran la primera jornada COMUVICAT 2020.

 

El dimarts 21 de gener, la percepció del consumidor inaugura les sessions amb “El sommelier i l’experiència del restaurant” (9.15h), una taula rodona en què Natàlia Roig, vicepresidenta de l’Associació Catalana de Sommeliers i coordinadora del Diploma Superior de Sommelier del CETT-UB; la periodista i sommelier, Ruth Troyano; i altres sommeliers faran una aproximació del rol d’aquests professionals en la restauració i la comercialització del vi.

 

Tot seguit, comunicació i Big Data, amb els “Sexy Little Numbers” (9.45h) de Jordi Urbea, vicepresident d’Ogilvy España i CEO d’Ogilvy BCN.

 

L’anàlisi dels “Discursos varietals” (10.45h) —moderada per la directora de Vadevi, Margalida Ripoll— posa sobre la taula les experiències que fan de la varietat del raïm un valor comunicatiu amb iniciatives com Terra de Garnatxes, la Cimera del Xarel·lo o la Festa del Trepat.

 

Lloc també per a la reivindicació històrica que, sota el títol “Hi ha espai pel vi als mitjans generalistes” (12h) i amb els periodistes Ramon Francàs (La Vanguardia), Belén Parra (El Mundo) i Jordi Bes (ARA); analitza com comunicar el vi per despertar l’interès de les seccions d’economia, cultura… dels mitjans generals.

 

Per últim, la participació de Miquel Torres —director general i cinquena generació de Família Torres— amb la comunicació “Família Torres: 150 anys comunicant un celler familiar” (13h), fa un repàs de la tradició del celler i el seu relat durant aquest segle i mig d’història.

 

L’exposició de les conclusions dels debats (13.30h) donarà pas al fi de festa que es trasllada al restaurant Monvínic (C/ Diputació, 249) per celebrar “El Dinar dels Vins”, un menú maridat i comentat pels cellers dels vins participants i en el marc del qual tindrà lloc el lliurament dels reconeixements als patrocinadors i col·laboradors de COMUVICAT 2020, II Conferència Catalana de la Comunicació del Vi.