El vi emociona fins a un 22% més si el presenta un sommelier

Ho diu un estudi de la Universitat Politècnia de València que ha analitzat les emocions dels clients durant la degustació d’un menú a un restaurant
Menjar i vi

 

El vi emociona fins a un 22% més si el presenta un sommelier i el menjar servit en plats especials “té més bon gust”, ja que emociona un 6% més que els plats presentats de forma convencional.

 

Aquestes són dues de les conclusions d’un estudi que han desenvolupat investigadors del campus d’Alcoy de la Universitat Politècnica de València, juntament amb la consultora Breating Brain, per Kiko Mora, xef del restaurant L’Escaleta.

 

L’objectiu de l’anàlisi era mesurar les emocions que experimentaven els comensals quan gaudien del menú degustació d’aquest restaurant d’Alacant. Es tracta del “primer treball d’aquest tipus que es fa tot el món” i els seus resultats s’han presentat a Madrid Fusión.

 

“Anar a un restaurant amb estrelles Michelin és alguna cosa més que menjar. És viure una experiència i aquest estudi identifica quines són les variables que poden influir en ella per fer-la millor, si és possible. Òbviament, el menjar és una d’aquestes variables, però la manera i qui et presenta el plat també influeix. No és el mateix servir en un plat estàndard que en un especial. De la mateixa manera que tampoc és igual la reacció del cervell quan comences a degustar un menú que a les dues hores; el nostre cervell pot fins i tot cansar-se”, avança David Juárez, investigador i responsable de MaCom Research Lab del campus d’Alcoy de la UPV.

 

Així es va comprovar en aquest estudi l’equip de la UPV, Breating Brain i L’Escaleta. “Demostrem que és molt difícil que el cervell mantingui l’anteció de manera continuada. Si el menú inclou tres plats boníssims seguits, el quarts, per espectacular que sigui, no es percep igual, no emociona tant”, apunta Ana Mengual, investigadora també de MaCom Research Lab-UPV. L’estudi conclou que, després de la meitat dels plats, el nivell promig d’emocions baixa un 19% pel repartiment de plats i per la durada de l’experiència.

 

Pel que fa als vins, segons aquest estudi, l’experiència de prendre’l cobra una nova intensitat si la presentació és acurada, si el consumidor sap més coses d’aquella ampolla i de la gent que el fa, per exemple.