El vi català té prop d’un milió de seguidors a Instagram

Es presenta el Baròmetre del Vi Català a Instagram que ha elaborat el portal Enoturista amb el suport de l’Incavi
Copa i telèfon mòbil

El confinament ha disparat el nombre de seguidors a Instagram a cellers i denominacions d’origen catalanes, tant que han arribat fins als 960.000. Aquesta és la dada principal del Baròmetre del Vi Català a Instagram que han elaborat Judith Cortina i David Jobé responsable del portal Enoturista i que constata que la crisi del coronavirus ha donar molta força al vi català a través d’aquesta xarxa social.

Així, més del 75% dels cellers catalans té un compte a Instagram. Dels 692 cellers que s’han analitzat, 520 en tenen. L’increment durant el confinament, ha estat d’un 13%. Pel que fa a les denominacions d’origen que de sortida tenien menys seguidors, l’increment ha estat del 27% comptant també el compte de l’Incavi. Una dada interessant també es que durant aquest període de mitjan de març fins dia 25 de maig 22 cellers s’han donat d’alta a Intagram.

El vi català a Instagram
 

Amb aquestes dades s’ha consultat a 8 experts: Mariola Dinarès, directora i presentadora del programa “Popap” de Catalunya Ràdio; Josep Maria Ganyet, director de l’agència Mortensen.cat i professor de Comunicació Audiovisual a la UPF; Albert Vico, Social Media Manager a Gestmusic-Endemol (Operación Triunfo, Top Gamers Academy, La mejor canción jamás cantada); Marianela Sandovares, Community Manager, formadora i consultora a Xarxes Socials; Ferran Lalueza, professor i investigador de Comunicació i Social Media a la Universitat Oberta de Catalunya; Dolors Reig, psicologia Social a El caparazón (formació, consultoria, dinamització de xarxes); Albert Cuesta, periodista i analista de tecnologia; Daniel Gutiérrez Abella, periodista i expert en Instagram. Tots ells coincideixen en que malgrat tot el valor d’un compte no són els seus seguidors, sinó la qualitat de les seves publicacions. Que la prioritat tampoc és publicar molt, sinó publicar molt bé. I que això  suposarà que la comunitat interactuarà molt més amb les publicacions i per tant tindrà un abast major i una interacció més gran.