El secret d’Álvaro Palacios, vendre tipicitat

El responsable de l’Ermita explica en un directe a Vitivin que no es deixa portar per tendències encara que això li pugui provocar “alts i baixos”
David Budó i Álvaro Palacios durant el directe de Vitivin
David Budó i Álvaro Palacios durant el directe de Vitivin | M.R.F.

 

“Jo faig el vi típic de la regió i així captivo el consumidor”. Així ho assegura Álvaro Palacios que aquest dimarts ha protagonitzat un dels directes que Vitivin està oferint aquestes setmanes de confinament.

 

En una conversa llarga amb un dels fundadors de la plataforma online d’enòlegs, David Budó, Palacios es va esplaiar en donar explicacions sobre els vins que fa, sobre l’amor a la terra i també alguna consideració tècnica sobre el cultiu de la vinya, però menys, perquè l’espiritualitat i la màgia i el misteri del vi van planar durant tota la seva intervenció.

 

Preguntat per si es deixa portar per les tendències a l’hora d’elaborar els seus vins, el responsable de l’Ermita de la DOQ Priorat és molt clar, “no faig ni tant sols el vi que m’he imaginat o creat, sinó el vi de la regió on surt. Després l’explico amb una descripció poc tècnica del vi en sí mateix i em centro en com és la terra d’on surt o com ha estat l’anyada. Si aconsegueixes arribar a l’ànima de la persona que t’escolta, sigui qui sigui, consumidor final, restaurador o distribuïdor les tendències no són importants”.

 

Admet que això pot provocar alts i baixos en les vendes, però assegura que “l’essència del vi surt del lloc on es produeix i no de qui el fa”. En aquests sentit, Palacios fa una defensa aferrissada de les varietats autòctones i afirma que “el concepte de la tipicitat de la teva terra i la transcendència històrica i ancestral, no es pot copiar no es pot plagiar. Al món del vi per un tema de varietats hi ha molt de plagi. Per això cal estar molt convençuts de la pròpia tipicitat”.