Les DO catalanes sumen un 10,14% de totes les notícies publicades sobre el vi a l'Estat

Torres i Freixenet són els cellers amb més presència als mitjans de comunicació
Diari

 

Sis de les onze denominacions d'origen vitivinícoles catalanes van incrementar la seva presència en els mitjans de comunicació el 2017 a tot l'Estat, respecte a la quota mitjana que van aconseguir en el període 2012-2016. Unes altres tres denominacions van mantenir el seu nivell de penetració i les dues restants el van reduir.

 

Les denominacions que van incrementar la seva presència en mitjans van ser les del Penedès, Costers del Segre, Montsant, Terra Alta, Conca de Barberà i Tarragona. Les DO’s Alella, Empordà i Pla de Bages van mantenir els seus posicionaments mediàtics i el van reduir la DOQ Priorat i la DO Catalunya. Les onze denominacions esmentades sumen un 10,14% de totes les notícies i comentaris publicats sobre el sector del vi durant l'any passat a tot l'Estat. Aquestes dades es desprenen de l’informe anual de la consultora Castro Galiana de Burjassot, especialitzada en la comunicació del món del vi. Per al darrer informe han treballat amb 22.500 informacions no publicitàries difoses en mitjans de comunicació de l'Estat Espanyol el 2017. Aquestes informacions fan referencia als consells reguladors, els cellers i les marques i les anyades de vi.


 

Per la seva banda, la DO Cava, que té el gruix de la seva producció a Catalunya però que depèn del Ministeri d’Agricultura per la seva condició de ser una denominació pluriautonòmica, va aconseguir el 2017 una quota del 7,15%, el que representa un 85% de la penetració mitjana del quinquenni anterior, 2012-2016. Tot i el descens registrat, la DO Cava segueix sent la tercera denominació més notòria i se situa immediatament darrere de la DOQ Rioja i la DO Ribera del Duero. Si s'inclou la DO Cava en l’anàlisi de les dades, 8 caves amb seu a Catalunya van obtenir una alta presència en mitjans, 24 una presència bona, 67 una de mitjana, 89 baixa i 181 molt baixa. Pel que fa a les marques, 16 van aconseguir una presència alta, 58 bona, 112 mitjana, 157 baixa i 448 molt baixa.


 

Cellers Miguel Torres torna a ser de nou el 2017 el celler que més visibilitat obté en els mitjans de comunicació d'Espanya, seguit de Freixenet. A més, entre 20 cellers de més rellevància mediàtica d’Espanya, es troben també Codorníu, Juvé & Camps i Jean Leon (Grup Torres).

 

El fundador de Castro Galiana, Rodolfo Castro, diu que, donat el seu ampli abast, se li fa difícil precisar què ha provocat el descens en la visibilitat mediàtica de la DO Catalunya a Espanya durant l’any passat. En canvi, opina que la visibilitat de la DOQ Priorat “va molt lligada a la figura d’Álvaro Palacios, que hi ha èpoques que té una presència molt destacada i en altres es dilueix”. Pel que fa a la reculada mediàtica de la DO Cava, Rodolfo Castro creu que “després d’una època de molta notorietat mediàtica pel ‘Procés’, ara la cosa s’ha parat”. El fundador d’aquesta consultora valenciana especialitzada en vi és de l’opinió que “tant els consells reguladors com les empreses del vi fan una comunicació a batzegades”, i que “no són constants”. Afegeix que “Torres, que és metòdica i constant, és una excepció total, i un gran exemple”.





Comentaris

envia el comentari