Mar Raventós, de cavista a ferroviària

L'empresa de la que va ser presidenta de Codorníu vol comprar les accions del Tren de Sóller, una línia històrica amb cotxes de fusta que uneix aquesta població mallorquina de la Serra de Tramuntana amb la ciutat de Palma

L'empresa de Mar Raventós, Goros Investiments, una societat participada també pel seu fill Javier de Ros Raventós, vol comprar el Tren de Sóller i per això han presentat públicament la seva oferta en una roda de premsa aquest divendres.

 

Així, es posa al capdavant de l'oferta pública per l'adquisició d'aquesta línia de ferrocarril històrica inaugurada el 1913, en funcionament des d'aleshores i que utlitza els vagons de fusta tradicionals en el trajecte que va des de Sóller fins a Palma amb l'estació al centre de la ciutat.  En la presentació de la seva oferta van anunciar que ja tenen emparaulades accions que suposen un 20% del total, animen a la resta a vendre'l a ells i asseguren que estan en contacte amb altres inversors (tots ells de l'estat però sense donar noms) que se sumarien a la seva iniciativa. Per tal que aquesta empresa no quedi en mans estrangeres.

 

El Tren de Sóller una línia de 1913 en ús que s'ha convertit en un gran reclam turístic

 

Mar Raventós va anunciar l'any passat que a finals d'arny es retiraria com a presidenta del Grup Codorníu. Una notícia que no va arribar ja que molt abans la majoria de la companyia es va vendre a un fons d'inversió nord-americà. I a més de l'estructura orgànica i física de l'empresa també en van canviar els caps. Des d'aleshores, aquest canvi d'accionariat ha suposat un reajustament en diferents àmbits. Segurament el més sorprenent va ser el nomenament de Ramon Raventos, com a nou director general. Membre de la totpoderosa família Raventós forma part d'una de les branques que es va escindir de la companyia per desavinences. Ara els americans han considerat que ell és la millor opció per liderar aquest canvi de l'empresa. 

 

Mentrestat la que havia estat la cap visible de la companyia i que fins fa res la trobàvem als rànquings de les dones més influents del món en el sector del vi i el cava, ara canvia les bombolles pels trens.