INNOVI i altres clústers catalans s’uneixen per donar suport a les empreses pel coronavirus

S’ha creat una plataforma per compartir informació i oferir serveis transversals que permetin als seus associats abordar la crisi del coronavirus amb una millor resposta i eficiència.
Empresa, teletreball

 

Les empreses del sector del vi i totes les que estan associades a alguns dels 30 clústers catalans, tenen ara una nova plataforma on hi trobaran assessorament per fer front a la crisi del coronavirus. Es una iniciativa d’Innovi i la resta de clústers d’altres àrees que agrupen fins a 2.300 empreses catalanes.

 

Durant les properes setmanes també realitzaran seminaris online sobre teletreball, finançament, aspectes legals i normatius, i competitivitat empresarial a disposició dels seus associats.

 

Aquest programa s’inicia amb cinc seminaris en format webinar, d’una durada de 60 a 90 minuts, que posteriorment tindran continuïtat amb noves propostes adreçades a la transferència d’informació sobre aspectes rellevants per a la gestió empresarial en el marc de la situació derivada de la pandèmia del COVID-19. Al final de cada actuació, els participants podran fer preguntes i resoldre dubtes després de les respectives exposicions.

 

Les xerrades són exclusives i gratuïtes pels membres dels diferents clústers que les organitzen i neixen  amb l’objectiu d’estimular el sentiment de comunitat i de cooperació entre les empreses associades com a fórmula per assolir objectius compartits.

 

En el primer webinar, que es farà aquest dimecres 25 de març, Cristina Alcaraz de Laboralis abordarà quins procediments cal prendre per tramitar mesures laborals.En el segon, que es durà a terme el 26 de març, Àlex Rodríguez de Marsbased, tractarà sobre el teletreball i els recursos humans,centrant-se en com reorganitzar processos, bones pràctiques de salut i benestar en teletreball. 

 

El tercer seminari, que es farà el 30 de març, se centrarà en finançament públic i privat, ajuts i liquiditat de les empreses. En aquesta sessió es detallaran les línies de finançament específiques, com ajornar el pagament d’impostos o com garantir la liquiditat. El quart tindrà lloc l’1 d’abril i es parlarà sobre competitivitat empresarial mitjançant la digitalització i el Big Data. 

 

Finalment, el 3 d’abril es realitzarà un cinquè seminari sobre aspectes legals i normatius. El programa preveu abordar temes legals sobre contractes amb clients, proveïdors i companyies d’assegurances, garanties de subministraments i indicacions de com implementar i beneficiar-se de les mesures aprovades pel govern.